Sofie

Julmys

Publicerad 2008-12-23 21:15:21 i Allmänt

Syrran kom nyss hem från jobbet. Jag och mamma har druckit lite glögg och knäckt nötter!
Vi sitter och tittar lite på bingolottos uppesittarkväll! Tradition...

Jag vill att julen ska vara lika rolig och spännande som när jag var liten.
Jag räknade ner låååångt innan och satt som på nålar nu kvällen innan den STORA dagen.
Jag kunde inte sova på kvällen, bara låg och tänkte på julafton.
Om jag väl somnade så vaknade jag väldigt tidigt på morgonen. Pirrig och förväntansfull.
Jag vaknade med ett paket nere vid fötterna. Men mamma sa att det inte blir så iår.
DET VAR BÄTTRE FÖRR! hahahha...
Iår blir det jag som får vara tomten, mina kusiners barn tror på tomten. Får öva ikväll på vad jag ska säga, blir nog att jag låtsas att jag är jätte förkyld, så jag kan vara lite hes och skrovlig i rösten... Det löser sig nog.
Som sagt nu är det lillejulafton, blir mys med familjen ikväll och imorgon blir det julfirande med släkten...
Go mat och trevligt sällskap! Det kommer bli trevligt, bara det att man som vuxen värdesätter maten och sällskapet istället för tomten och julklapparna...

Önskar er en riktigt God Jul!!
Hoppas bara inte solen skiner imorgon, då blir det NOLL julstämning... hihihi...
SNÖ hade varit bäst!!! Men icke så nicke... Minns när jag var yngre, när vi åkte skridskor på dammarna, men det går ju inte nu för tiden... Det var såå roligt! hihi
Nog för ikväll...Nu blir det julmys i soffan!

GOD JUL!!!

Kommentarer

Postat av: Lizzzzza

Publicerad 2008-12-23 22:08:32

tack så mkt gumman=)

detsamma till dig...

klart vi får göra, ja jobbar mkt nu under julen men efter jul så år vi ses..=)



älskar dig...puss

Postat av: Caroline

Publicerad 2008-12-24 11:07:19

God Jul Sofie!!!!!!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela