Sofie

Snööö

Publicerad 2008-12-11 22:50:02 i Allmänt

Då faller snön i Kristianstad. Jag vill ha snö till jul, men som vanligt får vi väl inte det... Bara det inte blir slask av det, det är sååå tråkigt då...
Igår hade jag en trevlig kväll med mina vänner. Först var jag, frida, sara, carro, emmelie och mia hos frida. Vi fikade lite och tittade på bonde söker fru. Mia hade bakat goda lussekatter, min första detta året! Trevligt att träffas och snacka lite mitt i veckan, det behövs!
Sedan körde vi hit till campus. Bilen hade stått hos frida i 3 timmar och när vi skulle köra så kunde vi knappt öppna dörrarna. Det var så kallt och vi fick skrapa rutorna.
Vi gick upp till oskar där det var förfest. fia, stin, oskar, patrik, chrille och johan var där. jag emmelie och frida joinade dem och tog några glas vin innan vi gick till kåren. Där satt vi och pratade och dansade lite. Det var väldigt trevligt med en spontan-festkväll.
Idag har vi varit på miniopponering. Var dock lite trött imorse och handledaren är allmänt seg och tradig, så ville helst slippa gå dit. Men vi fick rätt bra respons så det känns bra. Alla skriver på olika sätt och använder sig av olika ordval , men vi ska fila till det imorgon. Ska nog även börja på diskussionsdelen.
Har också några andra böcker att läsa till måndag, då vi ska träffas och göra exa 4. Så det är en del att fokusera på.

Imorgon blir det plugg med frida, sen ska vi titta på luciatåget på kåren. Man måste ju få lite stämning ändå vi är vuxna nu. Sånt kan man inte skippa. Har även lite mer julfeeling nu när snön faller, ljusstakarna lyser och det är mörkt. MYS! Då skulle man bara haft nån att krama också, hihih :)
Imorgonkväll ska jag, anna, aldijana, sandra och frida hem till annica i åhus. Ska umgås, det var längesen vi träffade annica.. Det ska bli mys och trevligt.. Hoppas bara vi kan ta oss dit nu när det snöar och ska bli halt. Jag hoppas vi kan se idol imorgon! Det är ju final! Jag hoppas på kevin!!!
Precis som mamma säger så har jag fullt upp, men man får passa på. Snart är det jullov och sen blir det flytt.

Ikväll har jag sett nytt läge, såå fint de renoverade! Nu vill jag ännu mer ha en egen, större lägenhet som jag kan inreda och trivas i.. Jag viiiiiill!

Är även väldigt trött på vänner som struntar i en när de skaffat förhållande och enbart hör av sig när killen är iväg på eget håll. (och det är väldigt sällan) Håll hårt i vännerna, för man tröttnar efter ett tag... (ville bara få det sagt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela