Sofie

Hemma i Sveige igen...

Publicerad 2008-01-11 23:14:35 i Allmänt

Då var vi hemma i Sverige igen... Vi har haft det jätte bra. Miljöombyte, semester och värme! Bättre kan det inte bli i Januari månad. Lite tråkigt att det inte är sol hemma också så man kan underhålla brännan lite..hehe

Vi solade, badade i röda havet, åt, drack massa öl, Jeeptur i öknen, hälsade på beduinerna, kamelridning, massa ryssar, åkte in till hurgada, biljardkamp mm.
Taxinchauffören var helt galen när han körde in oss till bazaren i Hurgada. 4 filer, höll 140, tutade hela tiden, körde om hejvilt mm...
Han vågade nog inte lämna oss själva mitt i hurgada så han hängde med oss överallt, haha. Han var vår privata guide. Det var jätte skönt för araberna drog inte lika mkt i mig o syrran då.. de var helt galna i vår hårfärg..hhaha

Hotell området var jätte stort och man kunde gå in överallt och ta dricka och mat, hur mkt man ville och gratis!!!!
Annars har allt varit bra, jätte fint hotell, resan gick bra, vädret var bra mm...
Här kommer lite bilder...
  Jag i solen på balkongen

  Mamma, Pernilla och Syrran med en go öl i handen.

  Ett av de 5 hotellen inom vårt område.

  Syrran och Jag.

 Jag, Syrran och Mamma med en go drink i handen.

 Jag och Banne i Öknen.. Helt orörd sand.

 Jag på Kamelen

  Beduin lägret.

  Syrran och Jag nördar oss

 Jag

  Så här kan det gå när mamma och pernilla släppte mig o syrran några minuter. Han klädde ut mig.. haha...

Det var lite bilder från resan. Kanske kommer fler en annan dag.
Nu ska jag snacka lite med mamma o pappa. Imorgon är det inflyttningsfest hos Eksten, sen på söndag bär det av norrut igen, hem till Kstad! Har inte varit i min lägenhet på länge nu... det känns

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela