Sofie

Tillbaka i verkligheten, inga fler läger nu...

Publicerad 2008-05-21 21:35:33 i Allmänt

Dessa två veckorna har jag varit lite frånvarande. Var först på vandring och paddling i tre dagar med klassen. Det var mkt trevligt. Vi paddlade kanot, vandrade, lagade mat, lekte lekar mm. Det var dock lite kallt på nätterna och det var jobbigt att paddla i motvind, men vi lever! Vi paddlade sammanlagt ca 3 mil. Vi är bara 12 stycken i vår klass så det blir inga grupperingar och vi kommer jätte bra överens. Vi samarbetade bra och allt har varit toppen. Naturen, sjön, skogen, djuren och allt. Det var verkligen upplevelser, frihetskänslor och lugn. Att titta på elden och sitta och snacka på kvällen.
Alla kurser och utbildningar borde ha läger. Man kommer varandra väldigt nära och får en annan sammanhållning i klassen under ett läger. Man gör andra saker ihop som inte bara har med skolan att göra. Lagar mat tillsammans, sover och är tillsammans hela tiden. Man snackar inte bara om skolsaker i korridoren utan ett läger tror jag verkligen på!

Ihelgen var jag med tjejerna. Lagade mat och kollade tv, spelade kort i fredags. Och i lördags så grillade vi och var en runda på banken. Det var trevligt.

I söndags var det till att packa vandringsväskan igen. Denna gången bar det av till Lerjevallen. Vår klass och 40 barn som går i 3an och 4an.  Det mesta fungerade bra. Barnen hade mkt spring i benen, men de var hur goa som helst. det började regna och vår tält var genom surt på natten så barnen vaknade en efter en och grät och frös. Stackare. Vi fick trösta dem och värma dem lite. Aktiviteterna, maten och allt gick bra... Det var verkligen en utmaning. Vi har planerat detta ett bra tag. Vi fick massa av kramar av dem och de frågade om vi inte kunde jobba hos dem. De var hur goa och snälla som helst. Barn är sweet dem. Deras roliga kommentarer och saker de har för sig. Längtar mer och mer tills jag blir färdig lärare. En dag kommer inte vara den andra lik. Då kan pågen bageri slänga sig i väggen, hehe...
Vi har fått vår handledare till examensarbetet och jag har fått reda på var jag ska ha min slutpraktik. Bara en termin kvar nu och den känns väldigt nära... Läskigt... Jag lever i en trygg värld nu som student. Snart är det dags för ännu ett steg vidare i livet... Ny lägenhet igen, flytta till Malmö? söka jobb? Börja jobba? mmm... många frågetecken och inga svar... Framtiden får utvisa.

Idag har jag levt i 23år... Börjar blir lite gammal nu, hehe.... Mamma Pappa Syrran och hundarna sjöng för mig i morse! Är som sagt nere i Malmö en sväng. Men blir kstad ihelgen igen... Sista helgen innan jag "flyttar ner". Ska nog vara mest nere i Malmö i sommar...
Jaja nog för idag...
Kram från födelsedagsgrisen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela