Sofie

Då har jag blivit med jobb...

Publicerad 2008-11-18 16:32:28 i Allmänt

Kvisttofta förskola

Nu är jag anställd som förskollärare på en förskola i Husie i Malmö.
Rektorn hade ringt mig när jag och Bini åt frukost på espressohouse. Hon hade pratat in och ville att jag skulle ringa henne snarast. Jag körde till mammas jobb och hon sa till mig att ringa henne direkt. Var nästan inställd på att jag inte fått jobbet. Jag ringde upp och hon sa att hon hade pratat med mina kolleger och de ville gärna ha mig som kollega. Jag passade deras arbetslag och de tyckte om mig, även rektorn sa hon. Jag blev helt chockad men glad.

Rektorn har också mailat mig:
Jag har beslutat nu att du skall få tjänsten.
Pedagogerna tyckte att du skulle passa in hos oss, ,och jag instämmer helt och fullt.
Har sökt dig på mobilen, och hoppas att du kan ringa mig. Skall på möte i eftermiddag , så kl.12.30 stänger jag av mobilen, men det går bra att spela in ett meddelande.
Du är jättevälkommen till oss.


Jag är uppväxt i det området och känner bra till det. Tillgång till bra utemiljöer!
De jobbar också med matte, utevistelse och hälsofrämjande som jag läst och är intresserad av. Hoppas det blir bra!!!

Det känns konstigt och läskigt, men kan ju inte vara student hela livet... Så nu måste jag säga upp min älskade lägenhet i Krstad och hitta en ny... Kommer lämna mycket som jag har byggt upp under 3,5år i Kristianstad, men hoppas det blir bra ändå. Det är inte så långt...

Så nu söker jag lägenhet förfullt. Om ni vet någon hyreslägenhet i Malmö så hojta till!!!


Shiiiiit, en ny fas i livet börjar snaaaart... Malmö here I come...

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2008-11-18 21:41:38

Du förtjänar det! =) PUSS

Postat av: Ida

Publicerad 2008-11-19 11:40:13

Grattis!!!

Synd att du ska flytta till malmö bara (ego, i know) men vi får träffas massa ändå?? Är superglad för din skull iallafall :) PUSS på dig!

Postat av: Banne

Publicerad 2008-11-19 11:47:03

Vi är såå stolta över dig. Du e så duktig. Puss o Kram. Mamma, Pappa o Banne.

Postat av: Anna

Publicerad 2008-11-19 13:20:04

Grattis!!!!!!

Postat av: Liza

Publicerad 2008-11-19 13:48:18

Hej gumman...

fan vad kul o höra att du fick jobbet..=) så himla glad för din skull e jag... riktigt kul...=) ja kommer inte komma upp i helgen.. känner att ja behöver ha lite Lizatid o bara slappa o tänka på mig själv.. men du kommer väl snart ner igeN??? o jag har ledigt i decmeber med när ja skulle varit på semester så ja kan komma då istället kasnke...



Love you..puss

Postat av: Anita

Publicerad 2008-11-19 14:42:36

Grattis Sofie!!

Kram Anita

Postat av: Sanna

Publicerad 2008-11-20 19:48:50

GRATTIS tjejen! välkommen ut i verkligeheten!!!

KRAM

Postat av: Malin

Publicerad 2008-11-21 00:45:07

Grattis till nya jobbet:) Kram Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela