Sofie

Vill ha lägenhet!!!

Publicerad 2008-11-25 16:10:20 i Allmänt

Imorse ringde jag till MKB (fastighetsuthyrare i Malmö). Jag satt i kö i 45 minuter. Den som varit medlem längst får lägenheten eller den som bott inom mkb länge. Det är inte så lätt tillgodoräkna sig boendetid när man för fan inte ens får en lägenhet..
Jag har faktiskt varit medlem sen 2006, jag tycker det är länge. Hoppas jag får en lägenhet av de jag sökt! Jag vill bo i det området! Jag vill!!! DUMMA! DUMMA!!
Får hoppas det löser sig. Jag vet att jag kan bo hemma, men då får jag magasinera mina möbler. Det är snällt och en trygghet, men jag vill ha min egen lägenhet!
Ursäkta om jag är tjatig. Men mitt liv förtillfället handlar om lägenhetssökande och examensarbetet..hehe..

Jag har transkiberat intervjuerna idag. Lyssnat och stoppat, spolat tillbaka... för att kunna skriva ner ord för ord vad de svarat. Det var inte så lätt... Men det måste göras.. Idag skulle vi varit på handledarsamtal men det blev inställt. Tråkigt när vi har varit flitiga och gjort så långt vi kan, måste ha handledares feedback och hjälp.

Imorgon ska jag och Frida ha en heldag tillsammans. Gå på stan, fixa lite med uppsatsen, kolla på spexet och sen till kåren. Får passa på.Jag har inte så många kårenmöjligheter kvar..
Känns konstigt när man tänker på det. Fan vad jag kommer sakna mina vänner här uppe... De har gjort så jag har orkat med 3,5år ifrån föräldrar och gamla vänner... Vi kommer inte ses lika ofta längre... Men man måste gå vidare!!
Förändring och nya saker skapar oro..Men jag är säker på att det kommer bli bra!
Ångrar inte en sekund att jag flyttade och lämnade Malmö. Då var det en stor omställning och oro men jag är glad att jag gjorde det. Har vunnit så mkt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela