Sofie

Fransen

Publicerad 2008-10-21 17:21:38 i Allmänt

Okejdå mamma, jag får väl lägga in en liten bild på den andra råttan också.
Men han är inte ledsen när jag åker hem, han fattar inte riktigt... och han ligger inte vid mig när jag bor hemma i Malmö..
Men han har ju andra kvalitéer. Han är go på sitt sätt, tur alla är olika!
Det har vi sagt många gånger på praktiken, tur att alla barn är olika..Annars hade det inte varit ett roligt jobb..
Det är samma med djur. Tur Frans och Ruben är olika!

Här kommer några bilder på min lille Frasse (eller tjocke) hihi.. Eller han är mest mammas hihih... Mammas vovve..

 Här var han liten iaf!   Jag vill ha honom liten igen!!

 Nu är han lite större... Men sweet!

De blir alltid så glada när man kommer hem!! Man känner sig alltid välkommen och glad när de möter en!
Tur att de finns, sprider glädje till alla!

Usch jag är så rädd för döden... Läste Jennys inlägg om sin mormor, det är 14år sen hon dog.
Det är sjukt att man aldrig någonsin mer kommer att få träffa den personen som har dött...
Vad händer efter döden? Varför får vissa leva längre än andra? Det finns många frågor?
Jag är rädd för döden... Det är läskigt... Saknar min morfar..Minns hur ledsen jag var, det har gått snart 9år nu. Det höll i sig väldigt länge efter åt. Varför är jag inte lika ledsen längre? Lär man sig acceptera det? Jag vill inte glömma...
Man glömmer mer och mer... Det är hemskt. Det vill jag inte göra. Man bara accepterar och lär sig leva ett liv utan dessa personer... Man måste ju så klart gå vidare, men jag vill inte glömma...

Mamma går med vovvarna på kyrkogården varje dag. När jag är med så skänker jag en tanke till morfar... En gång la Ruben en pinne precis vid den fyrkanten på minneslunden där han ligger.... Skumt...
Min farfar minns jag knappt, det är synd.. Varför fick han försvinna ifrån oss i så tidig ålder? Det är orättvist. Det finns så mycket som han har missat som vi vill visa honom... 

Vem är nästa person som får lämna livet på jorden? Jag tänker ofta på det.. Det kan hända vem som och när som helst.. Läskigt egentligen... I lördagsnatt var det en 24åring som ramlade ut från ett fönster på en fest i Malmö. Man går hem ifrån för att ha roligt men kommer aldrig mer hem...

Livet är för kort.. Ta vara på det, en olycka kan komma när som helst..
Usch, känner att det blev lite deppigt nu... Ta vara på varandra!!!
får ta tag i min bok jag måste läsa..
Imorgon är det skördefest på praktiken. Vi ska baka, laga mat och ha oss... Blir trevligt!

Jag har spelat ett jätte roligt spel idag på fritids..Kunde inte sluta det, det var riktigt skoj!! Måste vinna imorgon! hihih

Kommentarer

Postat av: Pauline

Publicerad 2008-10-21 17:40:33

usch, jag tänker exakt likadant som du när det gäller döden. är också jätterädd för döden, jag hoppas på att det är som i astrid lindgrens berättelse att man kommer till nangijala där alla personer som man har förlorat väntar på en och där lever man för alltid, inga sjukdomar, inget krig och man är för alltid ung osv :)

Postat av: mamma

Publicerad 2008-10-23 12:35:22

Frasse är nyklippt o ser likadan ut som när han var valp lite längre ben bara.Hi HI.Det ända alla människor har gemensamt är att vi ska dö någongång tyvärr är det ödet som avgör när. Morfar var gammal o levt ett bra liv ville inte ligga som ett kolli o det slapp han.Man ska ta vara på dgarna o inte gnälla att man har tråkigt ibland.Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela