Sofie

lyxfrulle

Publicerad 2008-10-06 20:56:23 i Allmänt

Då var jag tillbaka i Kristianstad igen och tillbaka till min vardag här uppe.
Det har varit en lång dag idag på praktiken. Jag började 6.30-15. Det var svinkallt och mörkt imorse när jag gick upp vid 5. Usch... Vi spelade uno på morgonfritids, vi gjorde också olika trolleritrick, det gillade barnen!!!
Ikväll är det ett program om skolmaten. Frukosten på skolan är väldigt god. Det bjuder på bullar, mackor, olika pålägg, grönsaker och mer än 5 olika sorters fil/yoghurt. Till filen kan man välja olika flingor, äpplemos eller blåbär/jordgubbar. De har även te/kaffe, juice eller mjölk mm.
Det tycker jag är lyxigt för en skolfrukost. Minns inte att vi hade så bra när jag gick i skolan.
Annars är skolmaten ungefär den samma som när jag gick i skolan. Fast nu äter jag säkert mer sallad än när jag var liten.
Jag hade måndagsboken med 6åringarna idag. Vi jobbade med bokstäver! Det gick bra!
Imorgon blir det en runda till Balsberget (skogen), hoppas vädret är bra..

Imorgon ska jag nog en sväng till stan. Måste skaffa mig ett nytt visa kort, plastet runt det andra är halvt av.
Ska kolla lite höstskor och halsduk och lite annat!!
Imorgon ska jag nog träffa Mange.
På Torsdag hoppas jag att jag ska köra och hälsa på Jenny och Thyra! De har nyss flyttat och jag är nyfiken på hur de har det. Sebbe bor ju också där såklart! Men antar att han är på praktiken när jag är hos dem. Det var ett tag sen vi sågs, blir inte lika ofta nu som när jag sprang över på 2minuter innan.. Tråkigt, men livet går vidare. De behövde en större lägenhet till bebis Thyra! Ska bli roligt att se hur mkt hon har växt nu, den lille busen!!!

Imorgon ska jag även prata med Jonte om en liten weekend vi kanske ska åka på! Får se hur det blir!! Hade varit skönt att komma iväg, men får se hur det blir!!

Min mamma och syster är super duktiga. De ställer upp och hjälper till. De har slitit hela dagen.. Förstår inte hur mammi orkar.. Duktigt iaf, du får få igen det en dag sen!!

Trevlig kväll!

Kommentarer

Postat av: Pauline

Publicerad 2008-10-06 21:20:08

Nej ja ska inte ut, har lektioner dagen efter så det kommer jag inte orka :P Yes det tycker jag att vi kan göra :) Hade varit skoj, Kram

Postat av: Korn

Publicerad 2008-10-07 07:37:04

Hej Möl! Lägenheten ligger i Annestad (det nybyggda området vid bunkeflo, nära hyllie arenan också...) och det är en hyres.. Jag får tillgång den 1 december men ska måla i sovrummet, så flyttar väl in nån dag senare!Hoppas allt e bra med dig! Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela