Sofie

Intensivt

Publicerad 2008-09-24 21:14:31 i Allmänt

Nu har jag praktik i 5 veckor. Det är sista praktiken som lärarstudent, sen är jag färdig. Då ska man kunna allt, läskigt.
Har massa krav och förväntningar på mig.
Det tar lite tid att komma in i verksamheten och lära känna barnen och pedagogerna. Men det går framåt! De är härliga.
Underbart att få arbeta med barn och människor.. Alla är olika och man har alltid nya utmaningar.

Det blir långa dagar och man blir trött på ett annat sätt nu jämfört med när man sitter på föreläsningar och seminarium.
Idag kom jag hem klockan 18, var på arbetslagsplanering hela eftermiddagen. Sen när jag kommer hem ska jag utvärdera, reflektera och planera en ny lektion som jag ska ha imorgon.
Där mål ska skrivas, fundera över upplägg och så.. Hur jag ska utmana barnen, vad de ska lära sig, vilken metod jag ska använda mm... Massor att tänka på, men det är roligt!
Det är inte bara att passa barn som Mamma brukar säga..hiihih...

Det blir några intensiva men roliga och lärorika veckor!
På fredag blir det kräftskiva. Fia och jag ska äntligen äta kräftor! Vi ska ha trevligt!!!
Ska bli trevligt att få träffa kompisarna och försvinna lite från praktik-världen för en stund!
Sista terminen på högskolan ju, så det ska väl vara kämpigt!!

Ska snart bädda ner mig, ny dag imorgon. Ska hålla i idrotten...


Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2008-09-24 22:43:57

JAAA, äntligen får vi pilla kräftor! Och fina ska vi vara i våra hattar! =) Ses imorgon på stan gumms! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela