Sofie

Pust

Publicerad 2008-09-16 15:26:13 i Allmänt

Igår var jag och Aldijana och observerade på vår praktik plats. Hon ska vara i samma klass som jag. Det ska bli roligt, vi får hjälpas åt och bolla idéer! Skönt att ha någon annan där också.. Hon är gravid och magen börjar växa! Så roligt!!
Igår var hon och tog reda på könet, får höra med henne på måndag vad de ska få för en liten prick..

Observationen vi gjorde ska ligga som grund för en didaktisk analys. Igår när jag kom hem så satte jag mig ner och skrev den.. Det är intressantare att skriva en analys om något man själv har sett och inte analysera ett fall som någon annan skrivit, som vi ska göra på tentan... Jag gjorde det mesta igår, har läst igenom det och så idag. Så det var skönt att ha det överstökat..
Nu har jag repeterat lärandeteorierna lite, ska fortsätta sen.. Kognitivismen, behaviorismen, fenomenografi, sociokulturellt perspektiv, variationsteorin mm...
Får se hur man ska få in det i tentan på ett bra sätt.. Hoppas fallet blir intressant så man kan sätta sig in i det och analysera...
Hoppas jag blir klokare imorgon och får bra respons, så jag vet exakt hur man ska göra.. det är lite virrigt nu känner jag.

Men man kan inte annat än att göra sitt bästa.
Vill att veckan ska vara över!!!
Imorgon blir det nog en runda till kåren med vännerna. Man behöver roa sig lite också, eller hur? hiihi...
Ett tag sen jag festade pga benet..Men det är bättre..
Igårkväll kliade det som sjutton.. Ska till läkaren på torsdag och visa upp det!

Idol ikväll! hihihi Me like! Någon självinsikt måste man väl ha???



Jag drömmer mig bort.. Värme!! Semester!! hihih

Kommentarer

Postat av: gunilla

Publicerad 2008-09-17 16:44:17

Du ta det lugnt ikväll så du inte luktar fylle hos doktorn i morgon. mammi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela