Sofie

Snart en ny fas i livet... ?!

Publicerad 2008-09-13 11:41:20 i Allmänt

Igår hade Jag och Fia en mysig fredagskväll. Vi lagade jätte god mat, snackade och hade trevligt! Sen vid 22 ringde Tessan och då dök 4 förfestande människor in... Det var trevligt att snacka lite med dem. De var glada och svamlade, hihi.. Man ser mycket på ett annorlunda sätt när man själv är nykter...
Man borde gå till en pub oftare och sätta sig och snacka... Bara ta 2-3öl och prata och träffa människor.
När de hade gått till grand så gick jag hem, var himla trött... Har varit en fullspäckad vecka.

Nu i förmiddags slog det mig att jag snart är färdig lärare... Jag började kolla efter jobb på ams.se, där fanns en del jobb som verkar intressanta. Men de flesta har tillträde i november...Jag får vänta lite till..
Jag måste komma igång med att skriva ett bra CV... Ska leta runt på nån bra cv mall som man kan följa. Det känns rätt svårt att få med allt på ett bra sätt.. Har nån något tips?

Det känns läskigt men ändå roligt, snart börjar förhoppningsvis en ny fas i livet. Får se hur det går med jobb sökandet och lägenhet... Jag ska iallafall ha en plan b, jag ska söka en kurs till våren som jag kan läsa om jag inte får jobb och lägenhet... Vet inte om jag ska flytta hemmåt? eller bli kvar här? Har ju många vänner här som jag vill behålla... Flyttar de också? Man har en massa frågor som inte går att besvara... Tiden får utvisa... Vill både vara kvar och åka hem. Jag känner mig aldrig riktigt hel någonstans... Hemma har jag släkt, familj och vänner och här i Kstad har jag min lägenhet, mitt eget liv som jag byggt upp med vänner och skola.. När jag är här så vill jag hem.. Och när jag är hemma så vill jag hit... Det är en konstig känsla.. Undra när jag ska bli hel igen?
Men de flesta av mina nära vänner här uppe kommer inte ursprungligen från Kstad.. de lär väl också flytta kanske?
Det är skumt..man blir virrig av alla frågor... Den finns det dem som har skapat sig något seriöst att bygga på här uppe som kommer att stanna... Just nu har man kopplingar lite överallt i skåne och sverige....
Förr hade man bara Malmö, då hade man allt samlat... Det är också lite tråkigt...
Hhaha jag kommer ingenstans med detta... Får lägga ner och låta tiden få svara på mina frågor...

Har en tuff period framför mig med både skola och annat... Didaktisk analys nästa vecka, tenta, läkaren... Måste hinna med ett eget liv bredvid också. Sen veckan efter börjar 5 veckors slutpraktik... Måste kämpa och ge järnet! Tufft!!

Nu ska jag ta tag i Sträng-boken.. Ska läsa den idag.. JIPPIE, NOT!   Morgonrock, plugg och slappelördag idag!

Kommentarer

Postat av: Pauline

Publicerad 2008-09-13 15:32:20

vad för kurs har du funderat på?

Postat av: Pauline

Publicerad 2008-09-13 18:12:17

okej är det i kristianstad då? hade varit kul om du stannat kvar :D

mm, jag hittade lite tallrikar resten får vänta i och med jag inte har lägenheten än :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela