Sofie

Festivalen, cykeltur och bio...

Publicerad 2009-08-24 20:33:37 i Allmänt

Då är jag tillbaka igen! Antar att du undrar vad jag pysslat med de senaste dagarna!! :)

Fredags: Festivalen
När jag slutade jobba så åkte jag, mamma och syrran upp på festivalen. Vi kollade runt i marknadsstånden. Jag köpte två ringar och ett halsband med två tillhörande änglar. Vi åt även lite mat! Jag åt Cevacici (vet inte hur det stavas). Vädret var inte det bästa, vi fick ställa oss i busskurerna för att inte bli genomvåta av regnet. Har ju varit en del på festivalen detta året så vi körde hem efter ett tag.
Johan kom till mig vid 21, då körde jag, syrran och Johan upp på festivalen igen. Han ville kolla en runda, så vi fick snällt ställa upp! hihih Vädret var bättre och vi tog en runda. Så mkt folk och ungdomar. Kunde knappt komma fram. Vi gick in en runda vid karusellerna, där stod vi stilla ett tag för det var så mkt folk, kunde inte röra oss. Helt sjukt. Vi åkte virvelvinden, hiihih. Shit vad det snurrade där ett tag, skoj var det iaf! Körde hem vid 23.30 tiden, vill inte vara där för sent.
Då var festivalen slut för i år. Gillar att åka upp lite och käka och kolla runt lite. Titta på folk. Men jag är inte där sent, där är för mkt skit då...

Lördag: Cykeltur & bio
Jag och Johan bestämde oss för att cykla en runda i Malmö. Får ju visa honom lite mer av staden. Vi har funderat på om vi ska åka till tivoli snart, men det blev inte denna helgen så vi cyklade till folketspark istället. Jag har inte varit där på länge, det är perfekt för familjer med barn. Där är djur, karuseller, lekplats, plaskdamm, grönområden, kiosk, minigolf osv. Vi gick där en runda i det fina vädret. Jag träffade tre barn från förskolan där jag jobbar.
Vi fortsatte vår cykeltur till möllan, där vi kollade på torget. Johan tyckte det kändes som vi var utomlands när han såg torghandeln där. Vi åt grillspett och entrecote på ölcafé. Sedan fortsatte vi mot stan, trianglen, gustav osv. Det var en mysig runda i det härliga vädret.
På kvällen var vi på bio och såg Sommaren med Göran. Den var bra, men inte överdrivet bra som vissa säger. Hade hoppats lite mer på den faktiskt. Vi kollade även in på entres nya bowling och pub. Det var riktigt fint där. Olearys har öppnat där, riktigt fräckt med tvapparater överallt och på bowlingen satt man i skinnsoffor. Det ska vi prova en kväll. Riktigt coolt, testa det!!

Söndag: Minigolf & farmor
Vi åkte och spelade minigolf. Träffade ett av mina barn på förskolan. Han blev jätte glad och pekade och sa Sofie hela tiden. Jag måste väl skriva resultatet också. Det är så att det står 2-2 i omgångar nu. Johan vann sist. Jag ledde faktiskt enda till hål 14 sedan hade jag en väldig otur. Ellerhur Johan?? hahahha Måttligt bitter...
Vi gick in en runda på Ikea, johan handlade lite smått och gott. Vi åt en liten mjukglass!
Sedan körde vi hem till Mammi, där även farmor var. Nu fick hon äntligen träffa Johan! Vi åt gott och umgicks med dem.

Alltid lika tråkigt när vi skiljs åt. Men nu dröjer det bara tills fredag sen ses vi igen!!! Wiiieeee!

Tack Johan för en mysig helg! vill dock träffas mer jueee.. hihihi

Jag har blivit lite snuvig igen, måste till apoteket och köpa vitaminer, blir aldrig av med skitet.

Nu ikväll har jag haft ett litet minispa. Jag filade fötterna, smörjde dem och hade inpackning i håret!
Får pyssla om sig lite ibland!



Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2009-08-25 17:46:16

Ni träffas ju varje helg, du e aldrig nöjd..



Jag har varit o inhandlat vitaminer nu ska du bara ta dem oxså..

Postat av: Anna

Publicerad 2009-08-26 14:31:53

Jag är så glad att du har hittat din prins =))) passa på och mys så mkt som möjligt med honom när ni väl ses... Allt bra på jobbet?? Pussen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela