Sofie

....var nöjd med livet som vi lever här...

Publicerad 2009-12-07 21:32:58 i Allmänt

Gårdagen bestod av ett besök på enté. Jag har inte gjort annat än spenderat pengar denna helg.
Jag köpte juldukar på hemtex, vinterskor (converse), mössa och en söt tröja med en pingvin på.
Vi åkte till farmor, där även min faster var. Skönt att farmor är bättre nu, humöret går uppåt också!!

Igårkväll kom Mamma hem, hon hade med sig lite presenter till oss. Snäll är hon allt!!!

I lördags satt jag och kollade lite på nyhetsmorgon. EMD blev intervjuade och de pratade om deras nya julskiva. Pengar som de får in går till olika organisationer som hjälper barn och hemlösa. De är även med i andra galor, reklamer osv som stödjer detta.
De pratade om hemlösa, att de inte har mer än en jacka och en filt. Det är så mörkt och de fryser extremt nu på vintern. Många har inte satt sig i situationen själv utan de har träffat många som råkat illa ut redan som små av olika anledningar.
Nästan så man har dåligt samvete när man sitter hemma i sin soffa och kollar på tv. Man kan öppna kylen eller ta ett bad om man vill. Vad orättvis vår värld är.
Sen är det många som själv satt sig i situationen, men många vill nog inte vara där de är idag. Svårt att ta sig upp från det djupa hålet.
EMD pratade om att julen är för många den bästa tiden som finns, men den värsta för personer utan nära och kära.
Usch det är hemskt... Man ska vara glad för det man har, jobb, bostad, mat, nära och kära osv...
Vad som helst kan hända även sjukdomar eller olyckor... Gäller att ta vara på tiden. En som jobbat på min nuvarande arbetsplats, hennes son är 28år. Han har fått många proppar och tillståndet är inte alls bra.
När man om och om hör hur folk i ens närhet blir drabbad så får man sig en tankeställare.

Till något roligare: Idag tränade jag och syrran ett hårt träningspass. Jag kunde knappt stå på benen, bra kämpat syrran!!!
På torsdag kör vi nog till Ullared, om vädret tillåter. En liten minitripp med systeryster. Eventuellt följer pappa och faster Anita med oss. Anita: Hör av dig om du är sugen på en liten tripp!!

Nu orkar jag inte skriva mer... Mina sista veckor på mitt jobb nu... Får massa fina ord från föräldrar varje dag.
Roligt att de är nöjda!!! Kommer nog bli tufft att lämna mina små barn... hihh

Hejsvejs för idag... Snart sängen och en ny dag väntar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela