Sofie

Imorgon väntar första dagen på jobbet

Publicerad 2009-01-18 22:23:16 i Allmänt


Nu sitter jag i Malmö och ska snart sova, är smått pirrig... Imorgon när jag vaknar så ska jag till jobbet, har inte vant mig vid tanken än..
Jag som är van vid sovmornar, sitta på föreläsningar eller läsa litteratur hemma.. Nu blir det andra bullar.
Men jag tror det kommer bli bra! Kommer ju sakna våra Onsdagar tillsammans eller springa över till en kompis på 5 minuter. Mina kära vänner kommer jag sakna mega mkt, det lär ni få höra framöver...
Den nya Sofie ska utmana barnen, lära dem en massa bra saker och ha roligt med de små liven! Kanske åka pulka? pyssla? läsa en bok? picknick i skogen? osv...
Det ska bli spännande att komma till ett nytt ställe, men det kommer bli mkt nu den första tiden. Lära känna kolleger, barn och föräldrar... Hoppas det kommer bli roligt och att jag valt rätt!!! Kommer iaf inte sakna att läsa Säljö eller någon annan tråkig studentlitteratur, hihih...
Nu väntar sängen; imorgon är det jobb (stängning) sen ska jag kolla på lägenhet... Hoppas på att den är fin och att jag gillar den!!!

Min mammas kusin har varit här ikväll och gratulerat mig. Hon är också förskollärare och jag fick en "nybörjar" väska av henne med massa spännande i. Flanosaga, tottebok, handdocka, bondgårdsdjur, memorykort mm... Roligt och spännande. Den kommer barnen att älska!! Tack så hemskt mkt!!!

Här kommer några bilder från min examensdag!



En posebild. Ursäkta röran: mitt i flytten...



På plats i kyrkan, smått nervösa och pirriga



Jag får mitt kuvert...


Jag och mina tjejer på en gruppbild utanför kyrkan.. Vi är såååå duktiga, har klarat detta tillsammans!


Syrran ska snart smaka på den goda maten!

Lika så Mamma och Jag...




Avslutar med en bild på mig och Frida från i Lördags. Vår sista fest tillsammans som studenter..
Vi lärde känna varandra under nollningen och redan då, på Burger King, fann vi varandra...
Vi har gått igenom mycket tillsammans under dessa 3,5åren. Vi har egentligen inte kännt varandra så länge, men det känns som hela livet.. Det är jag glad för! Hoppas du flyttar ner till Malmö som du sa i veckan, vill ha dig nära.. Men vi kommer ses ofta ändå. Håll ställningen i Kristianstad nu Frida! Det vet jag att du kan, hihihih
Ring mig inte på Onsdagkväll-natt när du festar på kåren. Jag börjar 6,15 på Torsdag, hihih... Jag hade gärna varit med er, men det går inte... Dansa för mig också!!
Vi har haft varandra nära nu ett par år, undra hur detta kommer kännas nu när jag bor 10mil iväg?
Gonna miss you Sweet...




Kommer även sakna alla andra vänner i Krstad. Det har varit något speciellt. De flesta av oss har inte familjen nära, utan vi har fått stå ut med varandra...
Sofie, nu är det din tur att säga förväl till studentlivet och ta ett steg vidare... heheh :) And I will!!!
Men mina vänner i Krstad, vi ses snart igen:)

Kommentarer

Postat av: Pauline

Publicerad 2009-01-19 19:58:34

nja inget drastiskt :P har flyttat skrivbordet så de blivit som ett matsalsbord o satt ditt 2 stolar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela