Sofie

Nybakad lärare

Publicerad 2009-01-16 22:28:42 i Allmänt

Då var jag färdig utbildad lärare mot yngre elever!!
I går samlades vi i kyrkan, där vi studenter satt i mitten. Mamma och Syrran var med i Kyrkan och firade dagen med mig. Studentprästen, Sheila Harmer och Fia höll fina tal. Du är såå duktig Fia!
Vi gick fram i klassvis och ställde oss framför alla anhöriga och vänner. De ropade upp ett namn i taget och då fick vi gå fram och få ett kuvert och en ros. Frida och jag var lite smått nervösa.
Tänk om inte våra kuvert är där? Tänk om vi snubblar... hahaha Vi är såå töntiga.
Det var en mäktig känsla!!! Nu har jag tagit examen iallafall, efter några års pluggande och festande :) hihih

Tack mina vänner för några underbara år på högskolan. Utan er hade jag inte klarat det.. Ni har gjort dessa åren till de bästa!!
Korridorsfester, schlagermusik, kotte och fotboll i korren, singstarkvällar, bondekvällar, fester i hus 30, banken och grand, alla galna kårenkvällar, Burger King, chilicheese, pendla till systemet, tjejfester, glögg med frida, Umbrella, aqua tini, sittningar, pasta vagnen, torsdagsmorgon efter en kårenkväll, mys-fika på stan, nollningar, grilla, Bengan på Banken, rollor, sola på vickes gräsmatta, ica kvantum, sittnings och snapsvisor, öresundståget Krstad-Malmö, dryg jäkla msn som bara loggar in och ut hela tiden, campus, Per (vakten)
Och så vidare..... I love it!!!

Efter kyrkan tog vi förväl och gav varandra lyckönskningar till jobb och annat!

Mamma, syrran och jag gick ut och åt en riktigt god middag tillsammans!

Idag har jag firat lite med Pappa, Faster Anita och Farmor, de kunde inte medverka igår...
Jag, mamma och syrran körde ner till Malmö, vi var hos farmor en runda.
Mamma, Pappa, Jag och Syrran åt en god middag tillsammans. Sen körde jag upp till krstad igen, för ihelgen ska jag packa det sista.. Ska börja jobba på Måndag och då har jag inte tid att packa mer.

Vill tacka mamma och syrran för all hjälp med städ och packning!! :)

Ikväll skulle jag egentligen gått bort till Fia en runda, men jag är mega trött så hoppar tyvärr det.. Hade varit trevligt att snacka lite med henne, Stin och Vicke... men det får bli en annan dag..

Bilder från examen kommer i nästa vecka. Har packat ner sladden, så den är i Malmö märkte jag.. Håll ut!


Vill Tacka så mkt för fina presenter och gratulationer!!!!

Kommentarer

Postat av: Pauline

Publicerad 2009-01-17 02:30:18

Sofie, jag vill inte att du ska flytta ifrån oss :( kommer sakna dig megamycket!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela