Sofie

Blekinge

Publicerad 2009-07-06 13:39:56 i Allmänt

Nu har jag min första betalda semester!!! Wiihoooo :) Vara ledig och samtidigt få pengar! ME LIKE!!

I fredags körde jag upp till Sölvesborg. Kvällen spenderades hos Johans kompis som hade fest. Vi lekte lekar, drack gott, snackade och skrattade. En tjej som jobbade där jag hade praktik för ca 2år sedan var på festen. Världen är verkligen liten. Vi gick sedan till Killebom, det är en festival i Sölvesborg. Väldigt mkt människor i denna lilla stad.
Underbart väder och glada människor!!

I Lördags kom Mamma, hennes kusin och son och mammas morbror hit och hämta mig. Vi körde vidare till Ronneby. Min mormor är uppväxt i Ronneby och mamma har varit där mkt som barn. Vi åkte runt och tittade på olika ställen. På kvällen var vi på diggiloo. Det är verkligen en jätte trevlig show som jag rekommenderar. De är så duktiga!!
Vädret kunde varit bättre. Det störtregnade hela tiden. Dropparna var stora som 5kronor och då skojjar jag inte. Det gjorde nästan ont på huvudet när de höll. Vi var genomsura, men vi var glada över att se diggiloo ändå. Jag har aldrig varit med om så mkt regn, vi badade i vatten när vi kom till vandrarhemmet där vi sov.
Igår körde vi inom Hällevik och köpte lite fisk med oss. Jag visade även dem Chippens hus, båt osv.

Nu är jag tillbaka hos Johan. Han är och jobbar nu och jag har varit en runda på stan. Besökt apoteket, handlat mat osv. Jag har blivit såå dunder förkyld. Tredjegången nu, börjar bli trött på detta.
Nu ska jag snart laga mat till mig och Johan, sedan ska vi köra till Kstad ikväll. Det är Kristianstaddagarna nu och vi ska se Rix Fm festivalen. Jag ska se EMD och Ola:)
Ska bli roligt att träffa tjejerna igen:)

Jag kommer att vara hos Johan några dagar nu, sedan framåt helgen är jag hos Frida och Krstaddagarna!.

GYTT MED SEMESTER!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela