Sofie

tänkvärt...

Publicerad 2009-09-10 21:35:06 i Allmänt

Igår var jag på en föreläsning om Hälsa. Föreläsaren var riktigt bra. Han är läkare och har även startat bunkefloprojektet som innebär att alla elever ska ha fysisk aktivitet 45minuter om dagen.
Det har gett bra resultat inom allt, prov, motorik, inlärning. Kan väl sammanfatta det som att barnens utveckling pyskiskt och fysiskt har förbättrats.
Han sa endel tänkvärda saker... Några:

"Alla fick ett liv- vad gör vi med det?"
"Idrott i tidig ålder ger äldre ben".
Vi har kunskapen, men varför använder vi inte den?
"De som tror att de inte har tid med träning måste förr eller senare avsätta tid för sjukdom".


Förr saknades det mat, rent vatten, tak över huvudet. Nu är ensamhet, mobbning och kränkningar människans problem.

Varför tänker vi alltid: jag borde, jag ska, varför gjorde jag inte det? Vi känner oss otillräckliga, letar fel och problem.
Tänk istället vad du gjort bra och var stolt över det du gjort. Sänk kraven.

Två olika perspektiv
- Nä tråkigt, nu har halva semestern gått...
- Ja vad underbart att vi har halva semestern kvar!!

Varför tänker vi inte mer positivt??? och alltid är det något som vi inte är nöjd med: t ex antingen är det för varmt, lilltån är sne, jag hann inte städa, det blåser för mkt osv...

Se möjligheter, var positiv och tänk på det du gjort bra!!

Man måste göra det man trivs med också, leva varje dag!!!

Svårt att få ner alla tankar, men man behöver få tankeställare ibland..


Jag saknar dig bejbi... Denna helgen ska jag träffa några Malmö-vänner!!


Mitt liv består av; jobba, träna, äta sova... Jag älskar helgerna!!! :)
Jag tvingar mig till träningen, måste hålla kroppen igång... Har hört att den mår bra av det! hihih

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela