Sofie

Påskfirande

Publicerad 2010-04-01 21:03:34 i Allmänt

Skärtorsdag och 1a Maj idag. Vi har haft påskfirande på jobb, det var trevligt. Tycker man ska bevara våra traditioner!!
Jag var också utklädd till påskkärring, men tyvärr hittade jag inte gamla mormors förkläde som jag hade förra året. Får leta efter det sen.
Vi hade olika stationer ute tillsammans med barnen, sedan sångstund och påskkärringen kom med påskägg! Efter det en god påskbuffe!! Trevligt!

Nu är jag ledig Fredag, Lördag, Söndag och Måndag! Skönt med lite vila!!
Blir även påskfirande med familj och släkt! Johan kommer också och firar påsk med oss i år! Mys!
Förr var hela släkten samlad hemma hos farmor för att fira påsk. Nu orkar inte hon mer och alla har splittrats, tråkigt. Men jag vill fortfarande fira med farmor och mormor så länge de finns kvar hos oss. Som sagt hålla kvar vid traditionerna. Påsk för mig är familj/släkten, påskmat och påskägg!

GLAD PÅSK MINA VÄNNER!

Pauline: Hoppas du haft en underbar resa! Vi måste ses SNART!

Kommentarer

Postat av: Anita

Publicerad 2010-04-02 10:35:08

GLAD PÅSK tillbaka till dej!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-04-05 11:28:43

Inte första maj redan va? fast det hade ju varit härligt!!! Hoppas din påsk har varit underbar. Vi måste ses snart ju.... Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela