Sofie

första dagen på nya jobbet

Publicerad 2010-08-09 22:41:23 i Allmänt

Då var dagen kommen. Första dagen på mitt nya jobb.
Det är verkligen en idyll. Ligger fint i skogen med stenrös som granne. Blandad utemiljö: skog, stenar, kullar och inte bara asfalt och gräs som förskolorna i Malmö har.
Dagen har varit lugn och skön. Endast 7 barn och 4 pedagoger. Barnen var mellan 1-6år idag. Imorgon kommer en liten pojke på ett år som börjar sin inskolning.

Nu kom precis sambon in genom dörren. Vanligtvis brukar han ringa mig vid denna tiden. Men nu så är jag här, då fick jag en puss istället! MYS!
Änsålänge leker livet. Mys att ha honom hos mig varje dag. Längta hem från jobbet.

Jobbet verkar kanon, hoppas det håller i sig. Det är väldig skillnad på barnen här jämfört med Malmö. De hjälper varandra, är vänliga och säger "tack så mkt för maten". Kanske en dålig jämförelse, men jag märker stor skillnad.

nu väntar sängen och en ny dag på jobb väntar!

Fick ett gulligt sms från min goa fd kollega att hon saknar mig på jobbet. Saknar er också, små nyfikon!!

Nu ska jag hoppa i säng och johan kommer in och ger mig en godnatt puss, sen kollar han på tv ett tag till... hiihih





♥ Familjen & vovvarna! (Hade ingen på Frans på denna datan)



 En happy lille Fi!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-08-10 16:47:32

Så roligt att det var bra på jobbet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela