Sofie

Mormor

Publicerad 2010-08-14 15:32:07 i Allmänt

Ringde nyss till mamma, hon sitter hos mormor som inte alls mår bra.
Hon vill inte mer och har nästintill lagt av helt. Hon säger att hon gjort sitt.
Ingen livsglädje kvar, varken äter eller dricker.

Vem fan ska jag nu ringa och berätta saker, eller om jag undrar något? Det är ju mormor jag ringer då.


Mormor blev så glad och stolt när jag klarade min utbildning och fått mina jobb.
Även jätte glad när jag berättade att jag ska flytta till Blekinge, där hon har sina rötter. Vi brukar prata om olika platser i Kristianstad eller Hällevik, ronneby, sölvesbog där hon varit när hon var ung och tala in om all sport, fotboll vi brukar prata om.
Är det slut med det nu?


Mormor, du måste hälsa Morfar och berätta allt som hänt de sista 10åren!!!


Än är det inte helt slut, men mamma sa att det inte alls var långt kvar.

VILL INTE



Detta är i påskas, då var hon pigg och glad. Hon var med på fest då.
Bara sista veckorna har hon tacklat av helt.
Är iallafall glad att mormor varit klar i huvudet och med oss alla år...

Jag vill inte vara så långt bort nu, Syrran får sitta och vaka, tur att hon klarar av det!!

Sofie, det är bara att inse livets gång fastän det är svårt. 88år är en hög ålder.

Mormor ♥

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-15 19:59:03

Styrkekramar till dig & din familj!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela