Sofie

Grattis Mammi!!!

Publicerad 2010-01-04 21:55:16 i Allmänt

Jag har firat mitt första nyår med min älskling!! Vi var bjudna på några olika fester, men jag hade sagt till Mamma att vi kunde ha hundarna. Så vi och hundarna firade nyårsafton tillsammans! Låter som värsta pensionärs-tråkiganyåret.. Men det var det inte... Bara jag fick vara tillsammans med Johan så var jag nöjd!! ♥
Vi hade jätte mysigt, lagade god mat och hade det bra!! Sedan var vi lite taxi och ställde upp!!


Vi var duktiga som lagade trerättersmiddag! Dreamteam i köket:) hihih
Vi skulle egenligen göra avocado med räkor till förrätt, men de var inte mogna. Så vi gjorde en liten varm bulle med bla räkor och kräftröra istället, det var super gott...


Huvudrätten bestod av oxfilé, råstekta potatis och vitlökssmör som varit i ugnen.. MUMS!!!
Du är duktig du Bejbi!!!



Vid tolvslaget satt vi i fönstret med Ruben och tittade på alla fina raketer. Johan hade varit ute och smällt lite smått tidigare på kvällen!:) Vid ett började vår taxirunda.. Stupade i säng vid 3 tiden...
Tack älskling för en mysig kväll..

Tänkte även lite extra på min älskade Morfar som fick en stroke för exakt 10år sen. (Millenium, 2000). ♥

Sååå härligt att börja nyårsdagen pigg och fräch! Inte alls bakis.. hihi Många andra som var det ju.
Vi var hos mormor en runda och sedan på Bio och såg Avatar. I början av filmen mådde jag jätte dåligt, antaligen av 3D glasögonen. Blev alldeles kallsvettig, mådde illa och hade ont "bakom ögonen".
Annars var det fräckt med 3D och filmen var bra. Får se den igen, för missade lite när jag tog av brillorna. Men det gick över sen!!


Ikväll har jag haft lite mystid med familjen. Vi firade Mammas födelsedag på Elysée. Vi åt god fondue!
Det har jag längtat efter, så äntligen!!! Jätte trevligt och gott!
Grattis Mammi på din födelsedag!

Det gick bra på jobbet idag.. Skönt att jag kan ta en och samma buss från mitt hem till jobbet. Tar lite tid, men slipper byta. Lokalerna är kanon och kollegerna verkar bra, hittills iaf. Vi är 6st på min avdelning och ingen är över 27. hihih... Hoppas det känns lika bra när jag jobbat ett tag. Det är ett nystartat ställe, så allt är under uppbyggnad med många olika viljor. Ingen har jobbat tillsammans så länge, men det kan både vara till fördel och nackdel. Men det känns jätte bra hittills.. Hoppas det fortsätter!!!

Nu ska jag knoppa i säng och vänta på att Johan ska ringa, säga Godnatt och det vanliga.. Sen ska jag soooova!!
Ska bli skönt att krypa ner:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela