Sofie

Helvetes hemresa...

Publicerad 2010-11-28 23:00:29 i Allmänt

Äntligen är jag på plats i Sölvesborg. Har haft en helvetes hemresa idag.

Det var spårfel i Danmark så tillslut blev tåget en timme sen från Malmö. Stod ute och frös, hela tiden ändrades avgångstiden. Lagom drygt. Sen gick det bra fram till Hässleholm där jag skulle byta till buss. Krångligt att hitta rätt i snöstormen, inte heller roligt att åka buss i full snökaos. Kom iaf fram hel, tog nog en hel timme.
Jag ville så gärna hem till Ensam mamma söker som hade final idag, skulle välja partner. Kom fram till Kristianstad vid 19 och då stod det att tåget gick 20.01. Jag fick panik. Bara att sätta sig ner och slå ihjäl en hel timme till, missade även programmet jag ville se.
Så var hemma i Sölvesborg kl 20.30. Startade min resa mot centralen 15.45
Vilket hemsk resa, brukar annars ta 1.5 timme. Ska aldrig mer åka tåg, alltid massa strul. Velade i Fredags när jag skulle ner, blev tillslut att jag åkte tåg, vilket jag idag ångrar..

Har annars haft en toppen helg i Malmö som innehöll Idol på arenan, hälsade på gamlingarna, shopping, fika med Kerstin och Sandra, badminton och familjemys...

Vi hörs en annan dag, nu ska jag slå igen mina ögon... Det är jag värd.. tjoooheej...


Vi har julfint här och massa snö har vi....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela