Sofie

Lillasyster!

Publicerad 2010-09-13 19:53:08 i Allmänt

Har nyss kämpat mig igenom en dusch. Johan skulle vara duktig och rengöra avloppet, aldrig jag hade gjort det.. Örk och fy.
Rent och snyggt men vattnet rann ju inte ner när jag satte igång duschen. Jaha, vad gör jag nu? Måste ju duscha.
Beslöt att detta skulle bli den snabbaste duschen nånsin. Fick stoppa vattnet hela tiden och vänta på att vattnet skulle rinna ner. Nästan översvämning...
Hoppas inte brunnen spader och allt vattnet rinner ut i hallen..hahahh
Får höra med Johan sen...

Fredagen bestod av god middag i form av bakpotatis och biff. Till det blev det idol och film med Johan, Mamma och syrran MYS!
I lördagsförmiddag kom pappa med bullar som vi fikade på. Eftermiddagen spenderade Mamma, Johan och Jag på Olearys där vi drack en god öl och tittade på MFF matchen. Trevligt att se matchen där, se lite folk och härlig stämning.
Tidigare på dagen hade jag och syrran snackat om att efter hennes jobb sticka till en pub en runda, prata lite och träffa folk. Det blev att jag och Malin drack lite vin och hade en trevlig kväll även Jenny kom senare. Mot kvällens slut blir vi hämtade och syrran trillar ihop i baksätet av bilen och vår kompis som satt där visste inte om att hon kan göra så. Panik får vi, och stannar bilen mitt i korsningen och ut drar vi en "livlös" Banne. Jag har varit med om detta tidigare, men det är väldigt läskigt. Hon bara försvinner och är borta ett tag. Massa människor stannade på vägen och ville hjälpa till, tack alla!
Vi kunde till slut bära in syrran i bilen och fortsätta hem till Mamma, där hon försvinner igen och igen...
Vi beslutade oss att ringa ambulans för detta har hänt några gånger för mkt på senaste.
Så några timmar mitt i natten på akuten fick det bli. Tur att pappa också kom dit för att vara med oss.
Ingen rolig miljö att sitta av tid i, folk spydde, kom in och var misshandlade osv. Fick ju inte reda på något om henne heller... Vi var rätt trötta när vi kom hem kl 6, med en lillasyster med oss, det var det viktigaste!

Usch ja det är hemskt, vem vet, nästa gång kanske hon inte kommer tillbaka? Man får ju panik...

Ett tråkigt slut på en trevlig kväll. Hela söndagen låg jag, johan och syrran och slappade tillsammans. Var helt utmattade, men lättade.


Man ska inte ta något förgivet, usch så snabbt allt kan förändras... ♥

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-09-14 08:48:06

Uscha...vad hemskt det måste ha varit för alla inblandade. Skönt att det löste sig sen...hoppas de inte händer igen! Ha de så bra, kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela