Sofie

änglavakt

Publicerad 2011-07-11 23:35:15 i Allmänt

Nu är semestern igång. Äntligen!! Jag har varit så trött de sista veckorna på jobb. Behöver verkligen semester!!

Vi var nyss en runda på Kristianstadsdagarna med en kompis till mig. Lyssnade på Rix Fm festivalen och tittade runt lite. På vägen till bilen gick vi på en trottoar. Vänster om oss kanalen och ett högt "Järn staket" och höger om oss gatan. Framför hör vi en bil kommer och drar kurvan.. Ofta man hör sånt, tror inte att han ska tappa kontrollen, men det gör han. Ser hur bilen glider mot oss.. Tur är trottoaren hög, så bilen slår emot och antagligen drar personen i ratten så den far ut i mitten av vägen. Nästan rakt in i en lyktstolpe...

Shit vad handlingsförlamad man blir. Minns att jag stod och tryckte mot staketet och kollade vart bilen skulle hamna. Det går så fort och man hinner inte tänka... Vad kunde vi göra? Kunde inte hoppa över staketet rakt ner i kanalen.. Reagerar knappt...

Det kunde gått illa. Han kunde kommit lite fortare och mejat ner oss båda. Bilen kunde kommit upp på trottoaren eller voltat över på oss.. Hade vi hunnit akta oss? Hade bilen träffat oss? Många frågor i huvudet..

För någon dag sedan var det en man som dog när någon mejade ner honom i busskuren.

Hemskt att någon idiot leker med andras liv. Johan och jag började tänka: Tänk om vi väntat lite till med Pauline och Mia, så hade vi inte gått där osv...
Men tur är att inget hände oss...Det var såååå nära..

Tror att morfar, farfar vakade över oss... Änglavakt ♥

Man är inte säker..Andra kan orsaka, ändå man själv är vaksam och koncentrerad när man t ex kör bil. I detta fallet gick vi och en bil håller på att meja ner oss..

Får sova bort chocken.. Återkommer imorgon med min trevliga helg!

Kommentarer

Postat av: Ida P

Publicerad 2011-07-12 08:33:29

Usch vad obehagligt. Tur att allt gick bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela