Sofie

alboga weekend

Publicerad 2011-06-01 17:58:37 i Allmänt

Ännu en härlig weekend förbi. Först var vi i Karlskorna och denna helgen var vi i Alboga hos Johans syster och hennes familj.
De bor på en härlig gård. De är tre kompisar som bor nästan som Bullerbyn. Bor intill varandra och har stallet, hagar och allt tillsammans. Hjälps åt!
Härligt!!
Bilen är tagen från stallet.
Huset till väntster är ett "parhus". Där bor Johans syster och bredvid bor en familj.
På höger sida längst bort bor en familj, och huset närmst är kvarnen. Där maler de mjöl och massa annat!



Jag är som bekant lite rädd för hästar! Har inte ridit många gånger. Mamma brukar skratta och säga att jag ser ut som en säckpotatis på hästryggen. Tro det eller ej, men detta året bjöd jag alla på ett skratt. Jag red nämligen, travade lite till och med!


Många hästar, hundar, katter och barn finns i Alboga. Härligt!



Vi var en runda i Gränna. De bor nämligen mellan Jönköping och Gränna..



Bäcken leder precis utanför huset.. Senare i sommar fiskas det kräftor där!!


Förr tvättade man i bäcken och det lilla huset. Idag är det keramik på gång där inne.

I kvarnen maler de och säljer, fast som hobby!





Annars har vi tagit det lugnt och umgåtts. Grillat och varit i stallet!





Min nya G-star jeans jacka! Köpte den i Karlskrona!

Tack för en mysig helg Alboga-gänget!

Långhelgen som väntar spenderar jag i Malmö... Gud, vad jag är ute och far... Karlskrona, Alboga sen nu Malmö!


familjen och malmö, here I come :)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-06-02 11:20:16

Ha ha du har kanske fått blodad tand, vi kan åka till min kusin på Gotland som har uppfödning av Islandshästar.Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela