Sofie

Julen 2012

Publicerad 2012-12-26 19:17:28 i Allmänt

Min och Johans första jul tillsammans och dessutom som en familj!! Fick bli att jag och Ebbe firade jul i Malmö först och åkte upp på julafton och firade med Johans familj.
Samtidigt som det var vår första jul tillsammans var det första utan min familj i Malmö. :(
Kan inte vara överallt.. Fick göra det bästa av det.
 
Årets firande började hos mormor där delar av släkten var. Mamma hade köpt goda landgångar. Ebbe och jag fick fira jul med mormor och farmor, ett måste!
Ebbe fick sin första julklapp av min faster Anita, tackar tackar!!
 
Kräkte ner skjortan så fort jag fick den på mig.
 
Lillejulafton firade vi hemma hos Ebbes morfar. Moster och mormor var också där. Vi åt god mat, umgicks och fick fina klappar!
Mysigt var det och Ebbe var glad och nöjd! Snö hade vi också!
 
Ebbe måste varit snäll i år! Fick många julklappar, och fina också!
 
 
 
Han fick ett set kläder Alfons Åberg och en Alfons body.
En lära gå vagn- som en bil istället.
Piano-leksak som låter från Fischer Price
En bok med djur som gör läten
En nyckelpiga, som han kan sitta på och köra
Presentkort 500kr på Polarn och Pyret
En ljud och blink leksak med massa funktioner
En Brio skallra.
 
Detta från morfar, moster och mormor! Tack så jätte mkt för allt fint och för ett trevligt julfirande!
 
 
 
Vi packade in oss i bilen, fullproppad och körde hem till pappa Johan som vi längtat efter! Varit ifrån honom en vecka.. Vi körde ut till hällevik för att fira julafton med Ebbes farmor, farfar, farbror, faster + sambo och kusinerna. Det bjöds på gott julbord och trevligt sällskap, fina julklappar även här!
Vi måste varit snälla iår!??
Tomten kom och besökte oss. Ebbe blev inte rädd, tittade på honom. Ett litet skratt och han drog tomten i skägget. hihi
 
 
 
 
Satt till och med i tomtens knä!
 
 
Fick mjuka klossar
Ett födelsedagståg och ljus
Badleksaker
Tallrik
Me and I kläder
Strumpor
SVEA tröja
Pengar
Måttstock att ha på väggen
Molo body
Låda att ha sina saker i..
 
Hmm det står stilla i huvudet, tror det var det hela!
Stort tack till Johans familj för fina saker och julfirande!!
 
 
Min lilla familj på julafton:
 
 
Har varit ute i Hällevik lite nu, då Johans syster och familj är nere från jönköping, träffar inte dem så ofta, så får passa på!
 
En mysig jul med våra familjer, har fått träffa lite av släkten också! God mat och fått vara med min lilla familj!
Hur bra som helst!
 
Nu jobbar Johan två dagar. Vi ska till bvc och fika med mammorna. Sedan blir det nyårsfirande med goda vänner!
 
Avslutar med en bild på Ebbe och hans bästisar! De både rör sig och låter! Ebbe tittar efter dem hela tiden och skrattar.. Hans favoriter! Hundarna gillar Ebbe också!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela