Sofie

Livet i magen

Publicerad 2012-02-16 21:28:07 i Allmänt

Känner var livmodern slutar, liten bit ovanför naveln. Häftigt att känna. "där tar det hårda slut"...
Bebisen ändrar plats hela tiden.. Den tycker om att ligga på vänster sida. I mellan åt blir det hårt, då känner man att bebisen är precis innanför huden. Sen "simmar" den iväg.. Känner kroppsdelarna. Kan inte urskilja om det är en hand eller fot.. Men det kommer nog det med :)
tidigare har jag bara känt boxar, den har legat längre in, på nått sätt. Nu ligger den ytligt, känner DEN inte bara sparkarna..
haha svårt att beskriva :)
Ibland gör den sig tillkänna genom att putta på så jag eller johan känner det ordentligt. Eller har den boxnings match :)

Är tacksam för jag får uppleva detta. trots att jag fortfarande har svårt att förstå att vi snart ska bli föräldrar.
Stora tankar som känns overkliga. som nog så småningom kommer ifatt mig.
Tänker på dem som inte kan få egna barn, som kämpar och kämpar..

Tacksam att vi fått en biljett till denna resan... Bebis resan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela