Sofie

ullareds tripp

Publicerad 2012-02-12 22:41:44 i Allmänt

Johan överlevde Ullared, hihi. Första gången för honom, men han klarade det fint!
Vi handlade en massa till bebisen, inte så mkt till oss själva. Men så blir det.
Det sista halvåret har jag inte handlat mkt till mig, inte kläder iaf. Inte lika roligt.
Nu är det fokus på någon annan!!!
I ullared blev det mycket t ex madrass till sängen, lakan till säng och vagn. Täcke och kudde till säng och vagn. Mobil till sängen, babygym, aminingskudde, skötbädd, amingskupor, dreggelhaklappar, kläder osv..
Ja, som sagt en massa smått, som blir mkt pengar i slutändan.
Vi köpte ingen badbalja eller babysitter. Funderar på att köpa en Flexibath, som man kan vika ihop. Har ju som sagt inte massor plats här, så vill inte ha en badbalja stående i duschen alltid. Kanske vikbar badbalja kan vara något?!

Någon med barn som läser min blogg som vill ge mig lite tips på babysitter? Vilken hade ni? Vad är bra/mindre bra?

Jag har ännu en grubbel söndag, johan får panik på mig.. hihiih Får skylla lite på mitt tillstånd. Men söndagar innebär lite "ångest och grubbel"..

Hur ska vi få plats med allt här i vår lilla lägenhet.. JAG VET att det löser sig.. Men vill ju planera och få ihop det i huvudet..hahah
Hur gör vi med skötbord? Duger byrån?
Hur stor kommer bebisen vara? Har vi för lite eller mycket kläder? Vilka storlekar??
Hur länge ska jag jobba? Ta semester? Mammadagar?? Undrar hur jag kommer må/klara av..

En vän har blivit inlagd pga sprucken livmoder. Kommer vara inlagd till bebisen kommer, hon är 2 veckor efter mig. Jobbigt för henne. Mycket tankar flyger in i mitt huvud...


Måste sluta tänka, vi har ju trots allt fixat mycket och har det ju bra...

Har haft en trevlig helg tillsammans med mamma, syrran och Johan iallafall!! ♥

Jag ska lägga in en magbild, kanske imorgon?!!

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2012-02-13 13:38:40

Hej Sofie! Vet inte om du kommer ihåg mig men jag bodde tillsammans med Anna- Karin i korridoren då vi pluggade på högskolan här i kristianstad...



Jag har själv en liten dotter och jag tänkte bara tipsa om babysitter...vi har en babybjörn...och den är riktigt bra. Hållbar och stabil!



önskar er all lycka till med ert lilla mirakel! :) kram från karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela