Sofie

ett mönster?

Publicerad 2012-07-03 10:17:15 i Allmänt

Nu börjar dagarna lika varandra. När han var nyfödd visste man inte när han vaknade eller somnade. Han kunde somna tidigt på kvällen eller vid midnatt.
Nu börjar jag se ett mönster som hållt i sig ett tag. Får se om det ändras.
 
Han brukar somna vid 21 tiden, vi lägger honom i hans säng. Sover där tills han börjar "knorra" vid 3 tiden. Han äter och somnar om. Jag borde ju också lägga mig vid 21, men det gör jag ju inte. Massa jag ska göra på kvällen, hihiih...
Vaknar igen vid 6, får mat och somnar om. Sedan vaknar vi vid 9 och går upp. Han får mat och idag la jag honom i hans babysitter. Jag kunde äta lite.
Nu sover han igen och jag tänkte för en gång skull lägga mig, får passa på att sova när han gör det. Var dunder trött imorse när han började jollra vid 8.30. Men med det glädje jollret och de blåa ögonen kan man inte annat än att le.
Dagar när jag inte har något planerat kan jag lägga mig en runda nu på förmiddagen, men annars måste jag göra mig i ordning nu när han sover... Igår hann jag duscha och fixa mig när han sov vid 10 tiden.
 
Har lovat mig själv att bli bättre på att sova när han sover. Alltid nått annat jag vill göra, som att ta undan här. Och när han sover andra gången brukar vi vara ute med vagnen på promanad.
 
Idag sprallade han som tusan i babysittern och "glädje pratade" med sina figurer. Roligt att se.
Han utvecklas och vi upptäcker nya saker.
 
Ska bli roligt att se vad mamma och syrran säger när de kommer till helgen. De har inte sett honom på 3 veckor.
Jobbigt att det går lång tid mellan gångerna, men det var väl extremt denna gången?
Jag hade velat dela mig, halva sofie i Malmö och halva här uppe.. :) hihihhi
 
Tråkigt att jag fortfarande inte kommer in på blogg.se på iphonen. Lättare att blogga där ifrån och lägga upp bilder.
 
Igår hejjade gossen och jag på Malmö FF!! Han hade sina Malmö kläder på sig och vi vaaannnnn! Wihooo!
 
Idag är min lilla gosse 6 veckor!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2012-07-03 20:10:12

Ja de ska bli spännande,känner knappt igen honom på bilderna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela