Sofie

mysiga dagar, semester nu!

Publicerad 2012-07-09 18:59:58 i Allmänt

Nu har min kära mamma och syster åkt tillbaka till Malmö. Vi har haft några mysiga dagar här tillsammans.
Det har varit "festival" här i stan. Hela staden vaknar till liv, riktigt trevligt!
Jag har varit nere varje dag, träffat vänner och gått runt med vagnen.
I onsdags umgicks jag med Macke och hans kompis, på eftermiddagen var jag och Johan nere på marknaden och sedan åt jag den obligatoriska langosen! Det tillhör festival och sommar!
I torsdags fikade jag med Marie, gick en sväng på staden. Johan och jag lyssnade på Pernilla Andersson, mysig och duktig!
Fredagen fick vi besök av mamma och syrran. På dagen var jag på stan med Rebecca, en mamma här istan. Annica och hennes familj var här en runda, så pratade lite med dem också.
Så jag har haft fullt upp, riktigt trevligt!
 
Vi åt gott här i fredags, sedan gick vi ner och lyssnade på Amanda Fondell från idol. Satt lite i öltältet och pratade! I lördags var vi med Johans föräldrar på stan, då regnade det. Men vi klarade oss ändå!
Kvällen hade vi mys hemma i soffan!
 
Igår var vi i Hällevik och njöt i trädgården, åt gott och på kvällen såg vi Mjällby-Elfsborg på tvn. Åt gotte och mös!
och idag har jag och Johan varit på BVC med lillkillen.
En stor kille har vi här hemma, en nöjd och glad sådan. Han väger precis 5kg nu och är 60cm lång. Har gått upp 1,5kg och 7cm sedan födslen. En riktig stor kille. Han skrattar och är mer "med". Roligt!
 
I natt vaknade han vid 4. Gav honom mat och han bajsade. Skulle byta på honom då han kissar på väggen och bajsa ner hela skötbordet. Kräker lite och spelar trumpet med rumpan, som pappa säger (fiser)!
Han skrattade och var väldigt nöjd efteråt, vi mindre nöjda :)
 
 
Nu ska jag joina mina fina killar i soffan, vi ska hejja på Malmö, hoppas på vinst såklart!
 
Pappa Johan har semster med oss nu, we like!
 
Tack bästa mormor och moster för helgen. ♥ Kanske skönt för er med en liten paus från lillkillen? hihih
Är lite intensivt och trångt när de är här, men det går bra tycker jag. Nu när man tänker tillbaka har vi mys tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela