Sofie

Myser och slöar

Publicerad 2012-06-12 22:23:42 i Allmänt

Hur vår slappedag har sett ut:
Igår åt han klockan 23 och vaknade sedan klockan 4.
Efter det klockan 7 och sedan åt han 10.
Jag gick upp vid 9 och åt frukost. Sedan låg vi i sängen och mös.
Bytte blöja och tog på honom kläderna för dagen.
När Johan kom hem på rasten vid 10.30 var jag fortfarande i pyjamas.
Jag sitter och tittar på vår gosse och timmarna springer..
Johan tog honom en stund, då jag kunde ta på mig och ringa ett samtal.

Vid 11 gick vi ut på en promenad i det fina vädret. Var på bibblan och lämnade förlossningböcker jag lånat. Vi träffade Olivia och hennes lilla Mio en stund. Var tillbaka hemma vid 13. Då var det matdags för lilleman igen.
Vid 14 la vi oss i sängen och somnade tätt intill varandra. Där vi sedan sov till 16.30.
Oj, mamman var tydligen också trött. Vaknar massa när han sträcker sig och knorrar i sömnen, men skönt att vila ögonen lite.
Johan kom vid 18, efter det åt vi och sedan har det varit fullt ös på mig. Då får Johan ta honom och jag fixar här hemma lite grann.
Städade undan lite, duschade och vi badade lilleman!

Jag brukar inte sova så mkt som jag gjorde idag, hahah... Kan sitta hur länge som helst och titta på honom när han sprattlar i mitt knä, pussar på honom och pratar med honom.. Kan inte fatta att han är vår son.

Imorgon får vi fint besök från Malmö. Min pappa, faster och syster kommer hit! Trevligt. Sedan ska syrran stanna här lite. Ska försöka fixa lite när hon är här, så hon kan ha lilleman lite.
Ska beställa foto, skriva min förlossningsberättelse o lite sånt smått o gott.


Får passa på att tacka här på blogen. Birgitta har sagt att ni läser:)
Vill tacka Johans kusin Helen för den fina filten vi fått, ligger i vagnen!
Ett lapptäcke som Helen själv gjort, jätte fint!

(Min mage är inte så stor längre, detta fotot är taget på vår första vagnpromenad. Lilleman 5 dagar)

Även tack till Maria, Anna och Helen med familjer för den fina leksaken och bodysarna!
Jätte snällt, tack så mkt!

Kommentarer

Postat av: Helén

Publicerad 2012-06-13 22:43:31

Vad kul att ni tycker om filten! :)



Det är så roligt att följa er tillvaro här på bloggen, både i text och bilder. Han ser så söt och go ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela