Sofie

försäkringskassan SUCK

Publicerad 2012-03-07 21:59:39 i Allmänt


Försäkringskassan är verkligen en djungel. Har säkert ringt dit 5gånger redan. När jag lagt på, kommer jag på nya frågor.
De har inga informationsträffar längre, man ska läsa sig till allt själv.. Suck.

Gick in och skulle planera lite föräldrarpenning..Ojoj, det var inte lätt.. Hur ska jag klara detta?

Vill ta ut så få dagar som möjligt, så jag kan vara hemma ett tag. Även spara dagar, som vi kan ha senare under åren..
Bor billigt och tror vi kan klara oss på rätt få dagar, hoppas det iaf. Men hur få?

Har även planer på att Johan ska ta ut sina 10tillfälliga dagar, på 20 halvdagar istället, för att vara hemma med oss i det härliga vädret.
Juni- 20 tillfälliga
Juli- semester
och Augusti kan vi kanske ta 2 betalda dagar var i veckan..Så vi kan njuta av vår första sommar tillsammans.
Gäller att passa på!!

Vi får se, om vi får ihop det både enligt alla regelsystem och ekonomiskt. Får prioritera, tur vi har en buffert!! :)

Sen vet jag inte heller hur jag ska göra innan. Hur mkt orkar jag jobba? Hur länge? Vill inte ta all min intjänade semester, går kanske över 2 veckor..Då försvinner all semester.
OM jag ska ta mammadagar innan barnet föds, måste jag ta ut 5 i veckan, annars får jag mindre pengar sen..
En massa att hålla koll på, regler hit och dit...

Jaja, nog spekulerat... Får väl ta och ringa dem igen.. SUCK.. Nummer 140 i kön...


Några tips eller annat??

Kommentarer

Postat av: Sessan

Publicerad 2012-03-08 21:23:31

nwej det där med att planera mammaledigheten kan vara ett h-vete! men bara så ni vet kan inte båda 2 vara föräldralediga samtidigt utan bara dem första 10 dagarna i anslutning till födseln :)



hoppas ni kommer på en bra lösning!

Postat av: Emmelie

Publicerad 2012-03-08 22:20:33

Du behöver inte ta några betalda dagar så kan johan ta fler, så dryga ni ut tiden..



O sen kan ni ju ta dubbelt ibland och så ngn vecka kanske du inte ta ut ngn dag alls..



Finns många möjligheter, gäller bara o försöka få rätt på det.



de första 4mån (120dagarna) du går hemma e semesterberättigade så där får du 8betalda dagar, kan vara bra att veta!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela