Sofie

vecka 34

Publicerad 2012-03-28 21:29:15 i Allmänt

Roligt att någon svarat och gissat vilket datum som vår bebis kommer till världen!!
Fortsätt att kommentera och skriv vad ni tror! :)

Idag går vi in i vecka 34. Det börjar verkligen närma sig slutet nu. Inte många veckor kvar. Väldigt blandade känslor. Både spännande och läskigt, inför hur förlossningen och allt kommer gå.
VET att det kommer göra bamse ont, men samtidigt vill jag träffa vår bebis. Så får väl vara så snäll och stå ut.

Undrar hur allt kommer starta? Kommer vattnet gå? Slemproppen? Värkar?
Vart ska vi åka? Krisitianstad eller Karlskrona? Kommer syrran hinna komma?
Undrar hur många timmar det kommer ta?
Sedan undrar jag ju så klart vem vår bebis är? Vad det blir för en "sort"? Hur den ser ut... AHHHH, kan inte hejda mig. Men det är ju inte så lång tid kvar.
Tänk att den varit i min mage i 33 hela veckor.

Om 6veckor är den helt färdig bakad. Den kan komma två veckor innan eller två veckor efter. Eller kanske till och med innan det.. Så det är ju faktiskt snart...
Jag undrar så NÄR det blir... :)

När vi ringer förlossningen och de säger att vi ska köra in. DÅ kommer jag nog få smått panik..haha

Jag mår som innan, hur bra som helst. Visst är jag lite andfådd, har lite halsbränna, lite svullna fötter på morgonen... Men ska inte klaga.
Inga bristningar, inte onda sammandragningar, inte problem med magen, inga hemoröjder...

Filmade min mage innan idag, när den bökade runt där inne. Den vänder sig och bökar runt, så det syns och känns på magen. Ingen plats för sparkar längre. Utan den bara "stöter" vid lite lätt.

Igår lyssnade Johan på magen. Han hörde hickan och även kände.. Häftigt. Den ligger "nära" huden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela