Sofie

Dagen D, BF dagen!

Publicerad 2012-05-15 11:57:17 i Allmänt

Bebisen, idag är det ju din dag! Kan du inte förstå det?
Dagen som din mamma och pappa sett fram emot. Vi har räknat ner och längtat såå efter!
Har du det så bra inne i magen?

Kommer kanske på lördag, när både farfar skulle fyllt 90 och mormor fyller 90år. Alla samlas på en dag. :)

Det är bebisen själv som bestämmer när den är redo att komma till oss. Bara att vänta och se..

Tycker ändå timmarna och dagarna flyter förbi, det är skönt det! Njuter av att bara vara och slappa lite.

En vecka sedan jag började få fler och tätare sammandragningar. Dessa håller i sig, inte lika ofta som den kvällen. Men de kommer oftare och gör ondare än för några veckor sedan. Förvärkar och livmoderns arbetande kan hålla på i flera veckor innan..

Går inte att göra så mycket än att gilla läget och bara vänta.

Syrran kommer nog hit och roar mig lite! Sedan är det fotboll på torsdag. Idag blir det banken. Så jag har fullt upp! Klagar inte.

Ena stunden kan jag längta efter förlossningen, konstigt man längtar efter smärta. haha
och andra stunden kan jag tycka det är skönt att bara sitta här och ta det lugnt.. hiihih Skönt att bebisen vill vara i magen.. =)

Märker att bebisen hör "bra" nu. När jag diskar och slår i något, så sparkar den till i magen =)
Den är vaken längre perioder nu märker jag, även sover längre. Kan hålla på och virvla i magen en halv timme. Sen sover den länge igen..

Det är en bebis i min mage, som snart är helt redo! Helt ofattbart, hihhi

Bara att gilla läget, och det kan jag säga att jag faktiskt gör. Visst längtar jag och vill träffa bebisen. Men det kommer jag snart göra i vilket fall...

Bebisen, vi vill pussa på dig och hålla dig!
Vem är du som bott i min mage i 40veckor?!


(ingen egen bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela