Sofie

En trött mamma

Publicerad 2012-11-28 15:00:03 i

Idag är det en sämre dag, det är inte guld och gröna skogar varje dag..
Har simmet att passa och då måste han vara utvilad!
Om det är en BRA dag har han sovit tre pass innan klockan tre då simmet börjar..
I två timmar försökte jag få honom att somna i morse, till slut gav han med sig! Han är ju såå trött och håller på att somna men då skriker han, drar ut nappen och härjar. Blir övertrött till slut... Han måste sova en gång till annars är det kört på simmet. Höll på i en timme och till slut gav jag upp och nu är jag ute med vagnen, somnar direkt då. Men helst hade jag velat fixa lite hemma och vila lite, det går inte nu.. Vilket resulterar i en trött mamma.
Hade velat ha huset, så hade jag kunnat ställa vagnen i trädgården... Drömmer mig bort :)
Tur att alla dagar inte är sånna.. Kanske snuvan? Utvecklingsfas? Det gör inget annars, men idag måste han vara pigg ju :)

Nu har jag och förhoppningsvis Ebbe nya krafter, simmet väntar!

Tur han är Så go annars! Blir trött ibland :) men det får man kanske vara?!! :)

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-11-30 08:19:25

Sofie, det är helt ok att känna sig trött och irriterad när de små inte gör som de behöver göra ;) du kommer väl ihåg den gången när Agnes vägrade somna hemma hos er trots att hon var trött och gnällig till tusen?? Jag hade jättemycket problem med att få henne att sova på dagarna när hon var i Ebbes ålder, hon hade liksom aldrig tid att sova för hon var ju så nyfiken! Till sist började jag ställa in aktiviteter och bara ta det lugnt ifall hon inte sov och det inte passade.. Då kunde vi vila tillsammans istället eller gå en långpromenad med vagnen. Kan vara skönt att släppa på kraven ibland! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela