Sofie

äter själv

Publicerad 2013-04-09 22:09:08 i Allmänt

Johan är ledig denna veckan med oss, tar ut dubbeldagar!
Som vanligt är det mysigt att ha honom hemma. Idag gav Ebbe oss sovmorgon till 7!! Kryss i taket, dock la han sig inte förrän 21 igår. Han sov sen eftermiddagsvila.
Vi gick inte upp ur sängen förrän vid 8, wiihoo!!
 
Har varit lite ärenden till huset, snaaart snart sååå!
 
Igår provade jag att ge Ebbe en sked, som han själv provade att äta med..
Gick rätt bra. Han vet att den ska in i munnen, blev lite upp och ner.
Han provade och det gick bra.
Resultatet:
 
Jag kan mamma!
 
 
 
 
Idag såg det lite annorlunda ut, hahhah
Han nickade tallriken innan jag hann med!
 
De ringde idag angående förskoleplats och han fick sitt första val. Vilket är roligt och skönt, men shit... Jag vill ju inte lämna min lille älskling till någon annan... Hmmm... ÅNGEST!!!
Han måste lära sig äta själv, gå själv och sova lite färre gånger på dagen.. Vi har några månader på oss  :) hihih
 
Imorgon ska målaren tapetsera, hoppas det blir bra! Sen är det KLART! Vi ska städa och fixa inför besiktningen på fredag. Tidningen har också ringt och vill komma och intervjua oss. Det kan vi väl gå med på? Roligt att ha sen iaf!
Ljungaviken, där vi ska bo, är Sölvesborgs nya stadsdel och vi kommer vara bland de första som flyttar in. Vi och grannen!
hihihi
 
Syster yster är på besök, så vi har myst ikväll! Ebbe fick fina kläder både från henne och mormor! Stort Tack!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-04-10 08:11:45

Ha ha de går ju bra o äta själv! Ska bli spännande i Helgen,hälsa moster. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela