Sofie

Mycket tankar i huvudet...

Publicerad 2008-10-13 20:13:46 i Allmänt

Jag tror och hoppas att jag klarat tentan vi hade innan praktiken. Vi skulle fått ett mail i fredags om vi var underkända. Jag har inte fått ett mail så hoppas jag är godkänd, men vill ändå ha resultatet innan jag ropar JA!
Men om det nu är så att jag klarat den så är det väldigt skönt! Det har varit ett orosmoment innan. Skönt att lämna den bakom sig!

Det är mkt tankar runt praktiken nu. Hade halvtidsomdömning idag och det gick bra. Hon verkar nöjd, det är skönt. På fredag kommer en lärare från högskolan och ska se när jag håller i en lektion. Det är hon som bedömer, hur sjukt det än låter. Hon bedömer efter 1 timme, hon har mer att säga till om än min handledare som sett mig i 5 veckor. Så ska göra bra ifrån mig på fredag. Har funderat lite idag vad jag ska ha för lektion. Jag ska ha matte med 6årinarna. Måste skriva ett bra mål och tänka igenom det grundligt.
Det är mkt tankar. Hur kan jag göra det så bra som möjligt. Vad ska barnen lära sig, hur ska jag genomföra detta på bästa sätt? Är det en tillräcklig utmaning för barnen? Klarar dem det, eller är det alldeles för svårt? Det är rätt svårt när man knappt känner barnen och vet vad de kan.
Vad kan jag göra bättre? Vad har jag för teori i tankarna? Stöd i läroplanen? Jag vill att barnen ska vara aktiva, jag vägledare. Samspel och kommunikation i fokus....
Ja mamma, det är inte bara att passa barn som du brukar säga..hehehe...

Det är mkt tankar som flyger runt i huvudet nu...


Såg precis sjukhuset. Blir så berörd av det programmet. Det handlade bla om en 3åring som fått cancer. Hur orättvist är inte det? Ett barn som knappt kan prata och är oskyldig och liten... Det är sjukt... En väldigt förändring för familjen.. Stackars dem...  Man måste väl bara acceptera det. Tur att de är starka och orkar kämpa! All heder till dem!
En annan grubblar över plugg, att jag inte orkar diska, hur framtiden ser ut efter högskoletiden osv... Jag ska nog vara tyst, hihihi...
De borrade i en killes ben.. Bara jag ser det eller sprutor så knyter sig magen på mig. Jag klarar verkligen inte sjukvården och sjukhus...
Jag klarade att göra min "lilla" operation, ett framsteg för mig... Måste vänja mig, för det kan bli värre... Idagens program var de i en operationssal och läkarna hade gröna kläder på sig.. Minnena väcks, känslorna mm...
Men det är en väldig tur att de finns!!!
Livet är orättvist, livet kan förändras på bara någon minut... 
Tur man inte vet det iaf!

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2008-10-16 14:04:45

Hej sofie!

Hoppas allt går bra i skolan? jobbigt med AU?

Är nere i kristianstad v 45, vad sägs om kåren där på onsdagen? Kramar ida

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela