Sofie

En Sofie-jul...

Publicerad 2009-12-25 23:00:02 i Allmänt

Då var julafton över för detta året..
Jag hade en mysig sådan hemma hos Faster Anita. Tack så jätte mycket för allt.
Anita, hennes man, farmor, mormor, mamma, pappa, syrran, jag och hundarna var där.
Glögg, julmat, klappar, umgås och ha jultrevligt...


Släkten samlad och första omgången julmaten på bordet


Innan klapparna ska delas ut


Den årliga syskon-jul bilden. (Jag blev tvingad att vara tomte iår också)


Hundarna älskar julklappar. De öppnade sina och försökte ta våra. Helt saliga.


Mormor och Farmor har nu varje år sagt att detta är deras sista jul. Men ännu en julafton har de båda fått spendera tillsammans med oss. Jag kan ju inte tänka mig en julafton utan dem..
Jag tänkte faktiskt lite extra på det denna julen. Tog fler kort på gamlingarna och till och med på min julost mormor har gått i väg och handlat till mig. Hon ser inget och kan knappt gå ändå traskar hon bort till konsum och handlar julost till mig.. En tradition som alltid har funnits. Mormor och Morfars tradition. Mormor har fått fortsätta själv när Morfar gick bort.. Men ingen kan ta över efter Mormor...


Har börjat tänka mycket i dessa banor på sistonne... Verkligheten kommer i kapp.
Julen var iaf toppen. Är jätte nöjd med mina fina paket jag fick.
Jag fick bla. guld halsband "Sofie", ring, navlpiercing, muggar, handdukar, glas, pengar, whiteboard tavla, julost osv. Väldigt bra och fina julklappar! Tack så jätte mkt allesammans.

Imorgon åker jag nog upp till Johan, jag är ledig i mellandagarna så tänkte spendera några dagar uppe hos honom. Inte ofta vi träffas många dagar på rad. Blir alltid nästan bara helger ju.

Idag har jag och syrran varit en runda på mellandagsrean på Entre. Skit mkt folk så vi orkade inte så länge. hihi
Köpte en del inne på Monki, blev glad när jag såg att den affären öppnat där nu. Köpte även en Peak jacka på rean. 50%, perfekt!!!

Ikväll har jag suttit och kollat på Michael Jackson 30år som artist. Det spelades in 2001. Helt sjukt vad många det egentligen är som kan hans texter. Han stod där på scenen och sjöng och gjorde sina kända moves.
Samtidigt som jag sitter och tänker, nu är han ju död... Han är född 1958, precis som min Mammi. Han lämnade mycket bakom sig, inte minst alla fans. Höjde lite extra när han sjöng sina hits som t ex beat it, billie jean, black or white osv. Vem kan inte de texterna eller har haft de låtarna på fester??

Ha en fortsatt trevlig jul...

Kommentarer

Postat av: em

Publicerad 2010-01-05 20:42:31

Så sött!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela