Sofie

Vitt överallt... massa snöö

Publicerad 2009-12-21 22:00:38 i Allmänt

Helgen spenderades som sagt norrut. Fredagskvällen bestod av vin, singstar, tjejerna och massa snack!!
Riktigt kul att ses och prata en massa.. Ses ju tyvärr inte så ofta nu längre.
Resan upp tog 2,5timme, det brukar ta ca 1 timme. Det var signalfel i Arlöv... Direkt tågen gick inte, fick vänta på att de andra tågen skulle gå och fick till slut byta i Hässleholm. Tur att jag hade sällskap med Anna, annars vet jag inte vad jag gjort... Tack Anna!!! Vi fick tid att prata lite iaf, och det är alltid trevligt!
Har en underbar älskling som hämtade mig i Fredagsnatt, så jag kunde umgås med honom hela lördagen och lite på söndagen också.
Vi var ut och gick i snön, lagade god mat, låg och slappade i soffan, kollade film. I söndags skulle han jobba kl 3, så jag åkte hem och käkade gott med syrran och hennes pojkvän.

Nu har jag börjat på min sista vecka på jobbet. Endast två dagar kvar.. Jag har nog inte förstått det, gör nog inte det förrän jag börjar på det nya.

Det är riktigt mycket snö överallt.. Helt sjukt... Hoppas det håller i sig och vi får uppleva en vit jul. Inte varje år det händer... Det blir såå ljust och mysigt utomhus!! I like!!
Nackdelen är när man ska ta sig fram på vägarna, inte det lättaste...
Har den bästa mamman som hämtar mig och lämnar mig från jobb....:) Vet inte vad jag annars skulle gjort..:)

Idag har jag packat in lite julklappar. Sen har jag klippt ut massa bokstäver från olika tidningar. När vi var i Ullared köpte jag en fotobok som jag ska sätta in alla förskolefoto i. Från nu och framöver...
Så ska klistra in bokstäver: Sofies förskolefoto. Sedan klistra in mitt första gruppfoto och skriva Myran 2009 osv med olika bokstäver.. Lite roligare än när man skriver vanligt..:)
Blir nog roligt.. Skoj att titta tillbaka sen när man jobbat ett tag...

Sängen kallar... Jobb och julfixande i veckan... Slå in julklappar, köpa en sista?? städa och fixa lite...
För snart är det julafton!!! Kan inte förstå att det är på Torsdag..
Jag vill ha samma känsla som när jag var liten, räknade ner och lääääängtade... Kunde inte sova på natten och ännu mindre på morgonen...
Måste väl acceptera att jag blir äldre... Får kanske tillbaka den riktiga glädjen och julkänslan när jag i framtiden får barn... förhoppningsvis.. Nu är det mysigt och trevligt att träffa släkten och äta och umgås.. få och ge fina klappar :)   Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela