Sofie

Minnen väcks till liv...

Publicerad 2009-09-02 21:31:53 i Allmänt

Nu är insparksveckan igång i Kristianstad. Det är 4år sedan jag började plugga där. Gud vad tiden går fort.
Nu ikväll har det varit sittning där uppe och sedan är det kåren. Tänker tillbaka på alla våra roliga kåren kvällar vi har haft tillsammans där uppe. Sprang mellan förfesterna och alla snackar med alla. Riktig trevlig stämning där uppe bland studenterna. Klart jag saknar livet där uppe, vi har haft så sjukt skoj! Men de tråkiga kursböckerna saknar jag inte. Man hade alltid nått som hängde över sig. Nu när jag kommer hem från jobb så är jag ledig! Det är jätte skönt!
Jag känner att jag gjort mitt uppe på campus. Nu är det de nya studenternas tur. Många som jag har pluggat med har slutat, så är inte det samma. Men man kan inte låta bli att tänka tillbaka och minnas!
Korridortiden, Kåren, Metropol, luncha på stan, Campus, nollning, sittningar, singstar, vin, stan, lediga dagar, Banken, Grand, Aqua Tini, Turkiskpeppar, grilla VÄNNERNA och mycket mkt mer...

Jag har det bra nu också! Ett jobb, en lägenhet, familj, pojkvän, vänner osv...
Man går vidare, nya saker och händelser... och man lämnar det förflutna bakom sig; mkt glädje som man tänker tillbaka på!!!

På lördag ska jag till krstad på examensfest och 25årsfest. Då träffar jag några av mina Krstad-plugg vänner!!
Längtar! Alltid lika kul!

Nu ska jag fortsätta se efterlyst. Många av mina favorit program börjar nu i höst..
Då kan man krypa ner i soffan och slappa på kvällen!! Idol, bonde söker fru, efterlyst, så ska det låta, körslaget, ensam mamma söker osv brukar jag se! hhihihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela