Sofie

julvecka

Publicerad 2010-12-20 20:05:22 i Allmänt

Vi kom fram till Malmö, tog lite längre tid bara. Suck vad dåligt skottat det är i Malmö. Helt sanslöst.
Det blev inte tivoli för vår del, kanske tur det. Bron stängdes av, då hade vi kanske fastnat där. Det blev en runda på stan med Mamma och Johan istället. Vi tittade i julbodarna och fikade gott.
Kaos överallt. Folk som trillade, halkade, utryckning, maaaassa folk överallt.

Det har varit en mys helg med familjen.

Nu är det julvecka, bara några dagar kvar tills julafton! Åker ner på Onsdag. På lillejulafton blir det bingo och uppesittarkväll med familjen!

Imorgon har vi julfest på jobb. Barnen kommer få träffa tomten Klas Hans som har skrivit brev och haft julkul med oss denna månaden.

Jag har även lyckats avvänja en 2åring från nappen. Han hade alltid nappen i munnen och 5 i händerna. I fredags fick jag honom på andra tankar och han sov utan napp. Klas Hans har tagit dem. Det hade fungerat jätte bra i helgen. Roligt att ha hjälpt föräldrarna lite :) Hoppas det går vägen! Idag har han inte haft napp alls :)

Usch jag är trött och har inget tålamod. Vill ha lite julledigt nu, TACK!

Tvätt och julklappsinslagning har stått på mitt schema!

GRATTIS till Åsa och Eric som fått sin lilla Theo!! Några dagar över tiden! Nu väntar vi på två högskolebebisar till: Saras och Emmelies!!! Spännande!


Juligt:
Julens diss är systembolagets lakritsglögg.
Däremot gillar jag pepparkaksfil, saffrans glöggen och julöl!
(Kunde inte lägga in bilder)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela