Sofie

ny vecka väntar: påskveckan..

Publicerad 2011-04-17 16:27:44 i Allmänt

Då var helgen (snart över) igen, det går så fort. Veckorna verkligen springer iväg. Man måste ta vara på tiden...
Vi har haft en fotbollshelg. I fredags åt vi god mat och såg MFF-DIF här hemma i soffan. Har beställt hem alla allsvenska matcherna denna säsongen. Malmö vann igen, YES!
Igår spenderade vi hela dagen i Hällevik. Mulet väder, men vi fick våra bilar fina! Jag tvättade min helt själv. Johans snälla pappa och Johan hjälpte mig att vaxa den. Nu har vi två rena, fina bilar. Skönt att få det gjort!
Johan bytade även sina däck. Sedan gick vi bort till strandvallen för att se MAIF vinna över Kalmar. Två vinster för våra lag denna helgen! Grillning och lördagsmys hos Johans föräldrar!

Nu i eftermiddags har vi varit ute på en härlig promenad i SOLEN! Här borta ligger tydligen en skog?! som jag inte visste om. Hihih En härlig runda med underbar natur. Vi såg en humla, ekorre och vitsippor!
VÄLKOMMEN VÅREN! Där kommer jag gå fler gånger. Mamma: en perfekt runda med hundarna!!!!

Snart väntar mat, kanske en promenad till?? ikväll blir det bigbrother med lite gotte!

Vi går in i påskveckan.. Ännu mer pyssel på jobb och påskfest väntar. En ledig fredag också!
Jag påskpyntade nyss lite här hemma, ullareds fynd. Har mitt andra påskpynt kvar i Malmö. Vi är inte här under påsken så får ha det framme lite nu i veckan...
Vi ska ner och fira med min familj, farmor och mormor som "vanligt". Tradition!!! Får passa på så länge vi har våra gamla hos oss! Påskmat och litta godis!!

På onsdag blir det fight: MALMÖ FF-MJÄLLBY.... hhihiihihih

Påskkärring på jobb, två år sen...

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2011-04-17 20:50:11

Så bra då tar vi en skogspromenad nästa gång vi kommer



.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela