Sofie

hick säger bebisen

Publicerad 2012-04-01 13:03:50 i Allmänt

Igår var jag och bebisen på fest! Den dansade lite i magen. Det var trevligt att träffa tjejerna igen!
När de gick vidare till Grand så körde jag hem.
Tänkte: "vad skönt det ska bli att inte vara bakis imorgon :)"
Men hela förmiddagen har jag haft ett surrljud i hela huvudet. Precis som någon dammsugar lätt i huvudet på mig. Det känns konstigt..
Får se vad det kan vara.. Känns obehagligt. Så är inte riktigt mig själv idag. Känner mig sum och konstig. Kanske för jag sa igår att jag mår och mått så bra hela tiden och för att jag skulle slippa vara bakis idag..hihiih
Bebisen bökar som vanligt, hoppas det är bra med den!

Nu väger bebisen över 2kg och är ca 44cm lång. Snart redo att möta oss!!!
Förra veckan hade jag mkt halsbränna, tycker den försvunnit igen.
Bebisen bökar mer rundor.. Den är nog vaken mer och mer verkar det som.
Sover på sidorna på natten och kissar ungefär 1gång. Annars sover jag bra, tycker jag! Har aldrig vaknar av att bebisen stör mig så att jag inte kan somna om..

Det mesta är fixat och vi är redo att möta vår bebis. Se vem DU är!!
Bara vagnen som ska hämtas, iveckan kanske?
Babyskyddet ska vi hämta från Johans föräldrar.
Sängen ska bäddas och BB väskan ska packas..

Vi har ju några veckor till på oss. Du får stanna där inne lite till bebisen!! Efter den 7 maj får du komma. Så jag hinner se Mjällby mot Malmö FF och hinner gå klart min kurs..

Städdag här hemma, ska nog påskpynta lite med. Klockan 14 är det dags för Mjällbys första match i årets allsvenska. Så vi får hejja. Imorgon spelar Malmö!!!
Roligt att fotbollen är igång igen..
Nu har jag ca 20dagar kvar att jobba. Några faller bort i påsk, planeringsdag och 1 maj. Så börjar se slutet nu. Blandade känslor...

En bild från igår:
Magen ser verkligen större ut på bild. hahah Undra varför? Eller är det bara jag som tycker att magen inte direkt är ivägen, den stör mig inte.. Känns inte så stor..
Nu hickar bebisen i min mage :) MYS!

(piercingen har jag tagit ut)



Ser ut som en kanonkula. Som sagt, den känns mkt mindre/ ser mindre ut i verkligheten.

Hoppas mitt surr går över i huvudet. Annars får jag stanna hemma imorgon. Min första sjukdag under hela graviditeten. Är tacksam att jag mått så bra hittills..

Hick hick, hälsar bebisen! :)

Kommentarer

Postat av: Anna Hörnquist

Publicerad 2012-04-01 21:18:18

Va underbart fin du är med din mage Sofie!! Du verkar ju ha en perfekt graviditet, njut på nu sistas veckorna oxå....du kommer sakna magen sedan =) Jag gissar helt klart på en pojke som vill se dagens ljus den 19e eller 20e maj. Ha det bra, måste verligen ses snart!! Stora kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela