Sofie

påskafton

Publicerad 2012-04-07 09:41:18 i Allmänt

Första gången jag firar påskafton på annat håll. Jag tycker att traditioner är viktiga och de ska man fira med sina nära och kära.
Det kommer jag göra detta året också, men inte med min familj. Vilken känns både konstigt och tråkigt.
Men vi kom överens att de skulle spara sina semesterdagar tills bebisen kommer. De jobbar denna helgen.
Brukar annars fira med mormor och farmor också. De är gamla och trötta och familjen jobbar. Så får bli en konstig påsk detta året. Men det får vi ta. Slog mig precis att detta kanske är de gamlas sista påsk?
Nästa år blir det iallafall bebisens första påsk! Blir annat att fira, när vi snart har ett litet barn hos oss..

Detta året kommer jag fira påsk med min älskling och hans föräldrar. Vi ska på fotboll. Mjällbys hemma premiär.
Sedan äta och umgås med Johans föräldrar. Så jag firar som jag vill, med nära och kära!


Ska ringa till mormor och önska henne Glad Påsk.
Har mmsat mamma och syrran, har påskägg som väntar på dem. Dock får de vänta med dem till nästa helg.


Igår var vi hos några vänner och deras barn. Åt god tacos och umgicks. Trevligt!!
Var även och handlade lite på ekohallen igår. Oparfyrmerat tvättmedel till bebisens kläder, tandkräm att packa ner i BB väskan, penséer att plantera på balkongen mm...
Sprang på en kompis som också ska ha barn snart. Vi måste verkligen ses över en fika och snacka av oss :)

Önskar dig som läser en Glad Påsk!
man skulle lika gärna kunna tro att det är julafton idag. Snö blandat regn och kallt/trist... Brrr....

 önskar jag dig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela