Sofie

vagnen beställd.

Publicerad 2012-01-28 23:12:57 i Allmänt

Idag har vi varit och beställt en vagn. Är i vecka 24+3 idag.
Efter mycket googlande och diskuterande blev det till sist en Emmaljunga Nitro City, black-red.
Valet stod mellan en Teutonia Spirit S med tre hjul och denna vagnen.
Johan fick det slutgiltiga beslutet och han fick även bestämma färg! :) Snällt va? :)

Men vi var eniga, så det var ju bra!
Jag var lite velig i början då röd kanske förknippas med flicka? Men det är inte så mycket rött. Vagnen blir lite levande, så får hoppas det blir bra...

En bild för er som är intresserade:
Liggvagnen ser rosa ut tycker jag. Ska vara röda streck.
Syns inte så bra..



En smidig och lätt vagn, med snurrhjul. Lätt att ta sig fram..
Sämre i snö och terräng.. Men man kan inte få allt, som vi säger.

Får hoppas beslutet vi tagit är rätt, inte lätt när man inte har någon direkt erfarenhet..

Köpte även två Villervalla bodys idag på rea. Har inte handlat några kläder till fullpris ännu. Så då kan man unna sig lite märken till den lilla. Vet att bebisen växer ur direkt, men roligt att ha lite "fina" kläder också!
Ni kan få se dem imorgon...

Min svanskota och jag är inte vänner.. Gör ont när jag suttit ett tag. Svårt att resa mig och börja gå.. Men det går.. Jag ska inte klaga, har ju mått bra och inte haft några bekymmer hittills..

Nu är vagnen beställd, babyskydd till bilen köpt och lite kläder. Även fått ett lakanset av min mamma och syrran. Fortfarande mycket kvar att fixa.
Har en lång lista på allt vi ska köpa i Ullared...
Har inte velat köpa så mycket för tidigt.. men nu börjar det bli dags att samla på sig, eller snart iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela