Sofie

Ebbe växer

Publicerad 2012-10-04 12:49:54 i Allmänt

Var tvungen att kolla i Ebbes fotomapp..
 
Ser ni någon förändring på min lille knorris?  :)
Han som bara låg i famnen och sov och knorrade hela dagen...
Nu är det andra bullar.. Mat, skrattar och ska bli road  :) hihihi
 
 
Någon dag gammal:

En månad gammal:
 
Två månader:
 
Tre månader:
 
Fyra månader:
 
 
Det händer så mycket.. Jag hänger inte med.. :)
 
 
Han vill gärna sitta och vara med. Tycker om sina händer och fötter! Gärna vara i munnen!
När han ligger så sträcker han sig efter saker! Bättre koordination nu när han håller i handen, inte helt 100 ännu.
Tycker om att smaka på nya saker: mango, clementin, gröt osv. Mums! Gapar när han ser flaskan eller att skeden närmar sig! Om jag ska peta på hans näsa så gapar han.. hahaha  Alltid sugen på mat!
Tittar på oss när vi äter och undrar vad det är, får smaka lite!
 
Han försöker resa sig själv. Om han håller i vår hand, drar han sig upp. Halv ligger så kör han bak armbågarna i kudden och reser sig.
Annars är han glad och gillar läget. Dock är han lite reserverad mot "mörka/konstiga" röster och nya ljud..
 
De lär sig så otroligt snabbt: När vi tar i hans händer = han ska resa sig
                                              Känner igen flaskan och nappen= gapar
Rutiner sägs ju vara viktigt, inte konstigt när de är sig så snabbt..
 
 Min lilla kille är en stor gosse nu! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela