Sofie

gråten i halsen

Publicerad 2013-06-24 22:36:08 i Allmänt

Liten sover bra på nätterna nu, utan mat! Duktiga gossen.
De senaste två nätterna har han vaknat vid 22 och gallskrikit.
Kanske mardrömmar? Eller tänderna som spökar? Han har snart hela munnen full av tänder, de är på gång..
 
Han vaknade och var jätte ledsen för en stund sedan. La över honom i vår säng och låg bredvid..
Han var alldeles glansig i ögonen och jag kände hur gråten kom krypande upp i min hals.
Började tänka på hösten. Att jag snart ska lämna det finaste jag har till någon annan.
Någon annan ska få trösta min gosse. Någon annan ska få vara med honom många timmar varje dag.
Få uppleva saker med MIN gosse.
 
 
Jag är ju trots allt lite arbetsskadad och vet att man inte alltid har tid med alla barnen, dagens sanning.
 
Nu låter jag negativ, men samtidigt fick jag tänka i nästa steg och svälja gråten i halsen..
Han behöver ju lite aktivering, göra roliga saker, träffa kompisar osv. Lär ju sig trots allt mycket på förskolan..
Usch.. tror jag har lite ångest.
 
Detta är nämligen min sista vecka som mammaledig, den allra sista.. USCH..
Har ju en månads semester också.. men det är ledsamt.. Har haft det såå bra och mysigt med mitt troll.
Varit på rytmiken, simmet, lekt med kompisar, varit ute och gått, lekt på lekplatsen, myst..
vissa stunder har jag varit trött till tusen, men de är glömda  ;)
 
 
älskade unge, Mammas troll..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela