Sofie

finaste mormor

Publicerad 2013-11-23 22:04:43 i Allmänt

Då var dagen kommen.. Dagen som vi väntat på, med blandade känslor.
För mormor fanns det ingen återvändo, så för hennes skull, kunde det få gå snabbt och smärtfritt.
Så klart jobbigt och tråkigt för oss närstående, som aldrig någonsin mer kommer få se henne, prata med henne eller titta på henne.
Det kan skrämma mig och därför är jag rädd för döden. Vad händer där uppe?
Mormor har haft väldigt jobbiga sista veckor. Hon visste vad som väntade, hon sa att hon skulle få hälsa på morfar! Hon var klar i huvudet och var med hela tiden. Har legat  i tre veckor utan mat och knappt någon dryck och bara väntat... Haft väldig ångest... Inte så konstigt.. :(
Idag vid 14 tiden fick hon somna in stilla hemma i sin säng, utan ångest. Hon fick ro.
Skönt för henne, men värre för oss.
Hon fick vara med om SM guldet i år :) 
Mormor du har mycket att se fram emot där uppe! Du kan se hur vårt hus ser ut... Du kan se hur Ebbe ser ut och hur ditt andra barnbarnsbarn kommer se ut... Passa hundarna när du vill..
Det är mycket du inte kunnat på länge, som du kan nu! Det tror jag i alla fall.
Vi har många fina minnen som vi bär med oss. Just nu ligger det en "Julost" i min kyl, det är ett minne av dig, mormor!
 
Mycket har hänt det sista året. En relativt pigg mormor förra julen.
Mot dagens mormor som var skinn och ben, vägde nog under 30kg. Hemskt att en människa ska plågas så den sista tiden.. Nästan svältas till döds.. En stark stålmormor har vi iaf!
 
Vila nu mormor, det är "bra" med oss.. Du har massa då lovat att du ska säga till morfar!
Mina bästaste bästa, mormors 90års dag.
 
 
Jag kommer aldrig någonsin mer få se dig mormor.. Blir galen när jag tänker på det.
Som Ebbe säger, Tant Ulla "nannar"...

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-11-24 07:42:05

Tack för dina fina ord! Hon har det bra nu,såg så nöjd ut hade den fina klänningen på sig. Hon har mycket o berätta för Morfar o så dricker de rött o äter Kyckling.Kram

Postat av: Syrran

Publicerad 2013-11-25 11:49:29

Saknaden är stor efter vår älskade o finaste mormor! Skönt att du hann ner o säga hejdå Fia, tror mormor väntade på dig! Vila i frid älskade mormor o hälsa morfar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela