Sofie

Mormor

Publicerad 2013-11-11 22:35:24 i Allmänt

Det är sämre igen men ännu kämpar vår stålmormor.. Hon har verkligen haft 9 liv, och det sista hänger på en skör tråd.
Hon sa häromdagen att "Brolle, nu kommer jag snart" (morfar) Hon vet vad som väntar, hon är helt klar i huvudet.. 

Hon är gammal och har levt sitt liv, men tänk att döden innebär att man aldrig någonsin mer kommer att ses, prata med henne eller hålla hennes hand.
Jag brukar ju berätta hur det går i fotbollen. Ja tala inte om förr, när mormor och morfar var mitt eget livs levande lexikon. De kunde allt jag ville ha svar på, tacka vet jag dagens Google, annars hade jag inte klarat mig.. 

Ja kan inte förneka att det är jobbigt med döden. Vad händer när du slutar andas? Kommer du se oss och vara med oss? 
Det är tur minnena lever kvar, många fina minnen från när vi var små :) 

Tur att mamma och syrran orkar vara hos henne och vara nära.. Jag är där, fast en bit bort. Kommer jag ångra det?
Hoppas jag kan stötta mamma och syrran i nästa skede istället...

Bästaste Ni <3 
Måtte du snart få ro och vila, Mormor. Din stora idol Zlatan vann mycket ikväll. 

Nu ska jag sova precis som du gör mormor, drömma om minnena..

Kommentarer

Postat av: Banne

Publicerad 2013-11-12 11:09:33

Hon vet om att du finns där för henne Fia, hon vill inget annat än att du ska vara med din son! Hon har lovat att hjälpa mig i Feb när min lilla flicka ska komma till världen. Hon ska även berätta för morfar om oss och hur duktiga vi är! Många minnen vi har och dom kommer vi alltid att ha kvar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela