Sofie

Stackars trollungen

Publicerad 2014-05-14 22:37:18 i Allmänt

I måndags händer det som inte får hända. Jag hällde upp yoggi och två meter bakom mig står Ebbe på golvet och hänger på baksidan av sin tripp trapp stol. Jag ska precis ta bort honom när jag ser hur han trillar baklänges med stolen över sig.
Jag tar upp honom och tröstar en förtvivlad liten. Tittar på honom och har blod ÖVERALLT.
Morgonstressen och nu detta...
 
In på toaletten och tror det kommer från näsan. Massa blod överallt. Hela honom, mig, kläder, golv osv.
 
Ringer 1177 och de säger att jag måste ha koll på honom, så han inte blir konstig efter slaget mot bakhuvudet.
Usch många tankar far genom huvudet på mig.. Bruten näsa? Hjärnskakning? Blödning?
Usch stackars liten...
Efter ett tag ser jag att näsan fått en rejäl smäll. Svullen och blå. Ringer vårdcentralen, men de tycker jag ska avvakta angående om näsan är bruten...
 
Några dagars koll på lillgrabben nu och ännu har vi inte märkt något på honom förutom en blå och svullen näsa.
Hoppas han lärt sig en läxa =)
Dock klättrar han på tvbänken och soffbordet istället.
 
Det är jobbigt när de små slår sig hårt. Usch får panik, vet inte vad jag ska göra.
Gör ont i mamman när den bästa lilla plutten har ont..
 
Tur jag har snälla svärmor nära som kommer och stöttar mig =)
 

Näsan syns lite grann.. Mammas busunge..
 
Nu väntar sängen för min del, redovisning på högskolan imorgon sedan har jag 7,5 poäng till!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-05-15 07:56:24

Stackars lillkillen, lycka till i Skolan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela